KV2 Audio wprowadza zaczarowane krajobrazy dźwiękowe do musicalu Disneya Piękna i Bestia
Po ogromnym sukcesie filmu animowanego Piękna i Bestia z 1991 roku, Michael Eisner, ówczesny dyrektor generalny Disneya, w końcu podjął decyzję o wyprodukowaniu musicalu na Broadwayu w 1994 roku. Oparty na baśni Jeanne-Marie Leprince de Beaumont La Belle et la Bête, musical sceniczny był pierwszym pełnometrażowym przedstawieniem scenicznym wyprodukowanym przez nowo utworzoną firmę Disney Theatrical Productions (DTP). Od tego czasu musical zarobił ponad 1,7 miliarda dolarów na całym świecie i był grany w piętnastu krajach i 115 miastach, pozostając jednym z największych sukcesów Broadwayu.
Nowa australijska produkcja - oparta na brytyjskim wznowieniu z 2021 roku - jest obecnie w połowie trasy koncertowej w Sydney, Brisbane i Melbourne, która zebrała doskonałe recenzje. Większa, bardziej wystawna i bardziej żywiołowa niż kiedykolwiek, Disney wyciągnął wszystkie przystanki dla tej najnowszej produkcji, która szczyci się oszałamiającymi kostiumami i scenografią, niesamowitymi efektami i oczywiście oszałamiającym dźwiękiem KV2 Audio zaprojektowanym przez znanego projektanta dźwięku i wieloletniego współpracownika Disneya, Johna Shiversa.
Shivers po raz pierwszy rozpoczął pracę nad Piękną i Bestią na potrzeby produkcji w Szanghaju w 2018 roku. On i jego współpracownicy, Kevin Kennedy i Greg Pink, wraz z inżynierem dźwięku Andym Sharmanem - wszyscy bardzo dobrze zorientowani w systemach KV2 - zaczęli projektować nową, przeprojektowaną wersję spektaklu, która pojawiła się w londyńskim Palladium na ograniczony 12-tygodniowy okres przed wyruszeniem w ogólnokrajową trasę koncertową. Podobna produkcja jest obecnie w trasie po Australii. " Wybieram głośniki KV2 do wszystkich moich przedstawień", deklaruje Shivers. "Po prostu nie ma lepszej linii produktów spełniającej moje wymagania". Rzeczywiście, Shivers zaprojektował systemy KV2 Audio dla wielu hitowych musicali na Broadwayu, w tym The Lion King, Kinky Boots, Pretty Woman, Shucked i wielu innych.
Przeczytaj również:
Kevin Kennedy opisuje system używany w filmie Piękna i Bestia:
Tam, gdzie pozwala na to przestrzeń, używamy ESR215 jako głównych lewych i prawych głośników. W przypadku Pięknej, używamy dwóch zestawów jako górnego i dolnego systemu w większości miejsc, z EX12 podwieszanymi w pobliżu dolnych ESR215 jako wypełnienie dla kilku pierwszych rzędów. Jeśli przestrzeń jest ograniczona, zastępujemy górne 215-ki EX15-kami z kolejnymi dwoma EX15-kami jako opóźnieniami balkonowymi, podwieszanymi na kratownicy opóźniającej w połowie budynku. Para SL412 służy jako nasz centralny klaster, z jednym SL412 skupionym na okręgu/balkonie, podczas gdy drugi działa jako downfill dla trybun. Mamy również parę subwooferów EX1.8 jako część centralnego klastra, które zapewniają wzmocnienie niskich tonów dla widowni i trybun oraz parę wysokowydajnych podłogowych subwooferów VHD2.18J zapewniających niskie tony dla głównej strefy siedzeń. Rozmieściliśmy 20 kompaktowych głośników EX6 do nagłośnienia typu foldback, zarówno na scenie, jak i poza nią, a także jako wypełnienia w miejscach zacienionych przez główne nagłośnienie, takich jak loże i skrajne boki widowni. Głośniki ESD5 - w sumie ponad 40 - zostały użyte jako frontfill, opóźnienia pod balkonem i surround, a na koniec dodaliśmy trzy EX10, aby wzmocnić surround.
Kennedy zgadza się z Shiversem, że KV2 ma szeroką ofertę do zastosowań w występach na żywo, zwłaszcza w teatrach, gdzie ograniczenia architektoniczne i linie wzroku mogą stanowić poważne wyzwanie dla projektantów dźwięku.
"To prawda, że KV2 ma rozwiązanie dla prawie każdego scenariusza w teatrze na żywo - przyznaje. Pomijając wyjątkową jakość dźwięku, system KV2 zwykle pozwala nam uzyskać niesamowity dźwięk przy znacznie mniejszej liczbie urządzeń, niż byłoby to wymagane w przypadku produktów innego producenta. Rozwiązanie proscenium ESR215/SL412 LCR jest tego doskonałym przykładem i stało się czymś w rodzaju klasyka w projektach Johna Shiversa - jest potężne, precyzyjne, zapewnia wysublimowaną, przejrzystą jakość dźwięku, a same skrzynki są bardzo niskoprofilowe, więc idealnie nadają się do teatru muzycznego. Istnieje również świetna mieszanka produktów pasywnych i aktywnych, dzięki czemu bardzo łatwo jest zbudować systemy precyzyjnie dostosowane do potrzeb miejsca i produkcji".
Piękna i Bestia jest obecnie grana w Lyric Theatre w Brisbane, a w czerwcu przeniesie się do Teatru Jej Królewskiej Mości w Melbourne, gdzie występy zaplanowano do końca października 2024 roku.
Konfiguracja systemu KV2:
- 4x ESR215MkII
- 2x SL412
- 2x EX15
- 4x EX26
- 42x ESD5
- 20x EX6
- 8x ESD25
- 2x EX1.8
- 2x VHD2.18J
- 3x ESR3000
- 2x VHD3200
- 2x SL3000
- 21x ESP2000