Czasami chcesz zobaczyć intensywny spektakl na Broadwayu, aby zanurzyć się w czymś głębokim. Innym razem potrzebujesz zabawnej komedii muzycznej, aby się śmiać i szukać schronienia przed przytłaczającymi czasami. Wielokrotnie nominowany do nagrody Tony Shucked - który został otwarty w kwietniu 2023 roku w Nederlander Theatre na 41 ulicy - radośnie wpada w ten drugi obóz.
W tej banalnej, autoironicznej komedii (każdy z żartów dotyczy dosłownie tego żółtego warzywa), odizolowane i samowystarczalne hrabstwo Cobb odkrywa, że jego dojna krowa upraw kukurydzy umiera. Hrabstwo potrzebuje pomocy z zewnątrz, aby rozwiązać swoje problemy, a tylko odważna, żądna przygód Maizy jest gotowa podjąć ten krok. W końcu trafia do Tampy i znajduje oszusta, który twierdzi, że może rozwiązać problemy. Jego motywy są jednak tak naprawdę nastawione na zysk, ponieważ uważa on, że w hrabstwie Cobb ukryte są cenne skarby. Jego przybycie wraz z Maizy wywołuje napięcia wśród społeczności i jej narzeczonej. Potrzebują wybawiciela, ale kto nim będzie?
Niektóre żarty są pozornie nie na miejscu - zauważa projektant dźwięku musicalu John Shivers (zdobywca nagrody Tony za Kinky Boots i nominowany do tegorocznych nagród Tony za Shucked). Jest coś inteligentnego w tych żartach i w niektórych przypadkach potrzeba sekundy, aby je rozgryźć. Myślę, że to właśnie jest w tym sprytne. Często słychać lekko opóźniony śmiech. Myślę, że show jest całkiem dobrze zrobione". Ma rację. Produkcja jest zabawna, a publiczność pęka ze śmiechu przez całą noc.
Odwiedź stronę ShuckedMusical.com
Żywiołowa obsada Shucked składa się z siedmiu podwójnie omikrofonowanych prowadzących, ośmiu członków zespołu i czterech wokalistów. Używają bezprzewodowych mikrofonów DPA 6061 i nadajników Sennheiser SK-6212. Shivers uważa, że 6061 brzmią całkiem dobrze.
Porównałem je z innymi DPA, w szczególności 4061, których używam od dekady" - mówi. "Brzmią dość podobnie, ale są mniejsze i mniej rzucają się w oczy, co z estetycznego punktu widzenia czyni je lepszym wyborem.
W orkiestrze jest sześciu muzyków. Pięciu znajduje się w kanale, a perkusista siedzi w kabinie izolacyjnej znajdującej się pod sceną w pomieszczeniu z trapami.
"Naprawdę nie było miejsca w kanale, aby pomieścić perkusistę, nawet zanim wstawili dodatkowy rząd siedzeń - relacjonuje Shivers. Musieliśmy faktycznie wyciąć obszar dla Jasona Howlanda, dyrektora muzycznego / aranżera, z którego mógł dyrygować. Nie mogli umieścić dodatkowego rzędu siedzeń w poprzek, więc umieścili ludzi po obu stronach środkowego wycięcia. Jest to kameralne widowisko, więc z przyjemnością można usiąść na samej górze.
Muzycy orkiestry to perkusja, bas, dwie gitary, skrzypce/klawisze i dyrygent, który gra na jednym klawiszu. Gitarzyści grają na wielu instrumentach - jeden ma ich pięć, a drugi cztery. Należą do nich banjo, mandolina, stalowa 6-strunowa, 12-strunowa i dobro - które pasują do wiejskiego smaku serialu. Zostały one zarejestrowane przy użyciu mikrofonów Shure i Sennheiser oraz DI Radial dla basu. Występ został zmiksowany na DiGiCo SD7T.
Problemy i odpowiedzi
Chociaż było kilka problemów z rozmieszczeniem mikrofonów w celu uzyskania dobrej jakości dźwięku, jedna scena z dwoma narratorami musicalu okazała się szczególnie trudna. Oprócz opowiadania historii publiczności, wcielili się oni na krótko w dwie inne role podczas jednej sekwencji, grając jubilerów w jednej sekundzie i bandytów w następnej. Jako jubilerzy mieli na twarzach okulary, które zdejmowali, gdy zakładali kapelusze, by wcielić się w zbirów.
Zmieniają się w tę i z powrotem bardzo szybko, więc było to trochę trudne pod względem koordynacji przełączania mikrofonów i pozycji, mówi Shivers, który dodaje, że muszą przełączać się między normalnymi mikrofonami aktorów a tymi w kapeluszach. Zrobiliśmy kilka sprytnych rzeczy, aby zminimalizować konieczność częstego przesuwania suwaków w górę i w dół, ale nadal jest sporo miksowania na jednej linii. Na szczęście mieliśmy na pokładzie Briana Rau. To doskonały realizator.
Większym problemem było znalezienie miejsca na monitory na scenie. Ponieważ na scenie znajdują się beczki, duże łodygi kukurydzy i balkon z innymi rekwizytami, projektant dźwięku i jego zespół musieli być rozsądni pod względem ich rozmieszczenia.
To nie jest typowy zestaw, więc musieliśmy znaleźć nietypowe miejsca na umieszczenie głośników odsłuchowych, wyjaśnia Shivers. Zazwyczaj mielibyśmy je 'in 1', 'in 2', 'in 3' jako sidefille grające w poprzek sceny, ale nie mieliśmy takiej opcji, więc musieliśmy ukryć je w zestawie. Po prawej stronie sceny ukryliśmy monitory, aby uzyskać odpowiednie pokrycie lub rozproszenie na scenie. Para na dole sceny została pokryta tkaniną w kolorze scenografii, więc trochę się wtapiały. Kilka z nich zostało ukrytych za elementami scenografii.
Shucked zawiera garść efektów dźwiękowych - samochód mający trudności z uruchomieniem, "kurczak", który skrzeczy, gdy jest wyrzucany ze sceny, dźwięki pieniędzy, dzwonki smartfonów i dźwięk szybko więdnących łodyg kukurydzy. W przypadku umierającej kukurydzy "trochę to wzmocniliśmy", mówi Shivers. Istnieje SFX zintegrowany z orkiestracją. Zasadniczo jest to złowieszczy, niski dysonansowy akord grany na pianinie gdy gramy ten więdnący rodzaj dźwięku.
Kilka efektów dźwiękowych, w tym dźwięki monet, zostało uruchomionych w programie Ableton.
W przypadku rzeczy, które muszą być precyzyjnie odpalone lub wykonane muzycznie, zazwyczaj umieszczam je w systemie odtwarzania działu muzycznego, jeśli mają odtwarzanie - mówi Shivers. Dźwięk łodyg kukurydzy jest powiązany z sygnałem elektrycznym. Często koordynujemy sygnały dźwiękowe i świetlne, które często wykonywane są w tym samym czasie, więc im bardziej możemy je zautomatyzować, tym lepiej. Jest to po prostu bardziej spójne i synchronizuje światła i dźwięk. Po prostu wszystko jest bardziej dopracowane. Wszystko jest bardziej powtarzalne. Zapłon samochodu jest uruchamiany przez elektrykę, ponieważ mają one sygnał świetlny - tylne światła migają w samochodzie, więc chcemy być w stanie to zsynchronizować.
System
Jeśli chodzi o głośniki do Shucked, Shivers wybrał głównie KV2 Audio z kilkoma paczkami Meyer Sound używanymi do odsłuchu poza sceną.
Myślę, że KV2 to niesamowicie przejrzysty głośnik i jestem wielkim fanem ich linii produktów — zauważa Shivers. Myślę, że generalnie dobrze jest nie mieszać rzeczy niepotrzebnie, chyba że masz określoną zmianę jakości, której pragniesz. Istnieje spójność między linią produktów KV2. Oczywiście nie można wszędzie używać dokładnie tego samego głośnika. Potrzebujesz, aby przednie wypełnienia były dość małe w porównaniu z frontem, a głośniki surround również muszą być małe. Ale KV2 Audio sprawia, że wszystkie ich produkty mają podobne właściwości tonalne, więc bezproblemowo ze sobą współpracują, a także są opłacalne.
Ostateczny projekt dźwiękowy serialu zapewnia klarowność szybkich żartów i dialogów bez zwiększania poziomu głośności, jak ma to miejsce w niektórych musicalach. Osiągnięto przyjemną równowagę. Zespół Shivera obejmuje jego współpracownika Kevina Kennedy'ego, A1 Briana Rau i A2 Joe Samalę.
Shivers mówi, że świetnie się bawił pracując nad Shucked.
To był być może najważniejszy moment w mojej karierze na Broadwayu, jeśli chodzi o współpracę" - deklaruje. "Czułem się jak w kochającej się rodzinie - wspierającej się, życzliwej, hojnej i współpracującej. Było wspaniale i wszyscy byli szczęśliwi. Nie było żadnych dramatów. To było naprawdę odświeżające. Po prostu wspaniała, wspaniała grupa ludzi.
I mnóstwo pysznie banalnych puent.
Źródło: Front of House Magazine - tłumaczenie Arcade Audio.
Zdjęcia: Matthew Murphy i Evan Zimmerman