Po 20 przełomowych latach na Broadwayu THE LION KING kontynuuje swoje panowanie jako jeden z najpopularniejszych musicali scenicznych na świecie. Od premiery, która odbyła się 13 listopada 1997 roku, 24 globalne produkcje obejrzało ponad 95 milionów ludzi. Produkowany przez Disney Theatrical Productions (pod kierownictwem Thomasa Schumachera) THE LION KING jest jedynym show w historii, który wygenerował sześć produkcji na całym świecie, trwających ponad 15 lat.
Cieszący się międzynarodowym uznaniem, sześciokrotny zdobywca nagrody Tony Award® w Broadwayu oraz najbardziej dochodowa produkcja broadwayowska wszech czasów, w listopadzie 2017 r. świętowała 20-lecie istnienia na Broadwayu. Produkcja, którą po raz pierwszy zaprezentowano w 1997 r. w New Amsterdam Theatre Broadway, przeniosła się do pobliskiego Teatru Minskoff, gdzie wystawia się od 2006 roku. THE LION KING to trzecia najdłużej działająca produkcja w historii broadwayu, wyprzedzona jedynie przez Chicago i Phantom of The Opera, z których ostatnia wchodziła w 30-lecie w styczniu 2018 r.
W broadwayowskim filmie występują utwory Elton Johna i Tim Rice'a z filmu The Lion King, oraz trzy nowe utwory Johna i Rice'a; dodatkowy materiał muzyczny południowoafrykański Lebo M, Mark Mancina, Jay Rifkin, Julie Taymor i Hans Zimmer; oraz muzyka z "Rhythm of the Pride Lands", albumu inspirowanego oryginalną muzyką w filmie, napisaną przez Lebo M, Marka Mancinę i Hansa Zimmera. Powstały dźwięk THE LION KING jest połączeniem zachodniej muzyki popularnej z charakterystycznymi dźwiękami i rytmami Afryki, począwszy od nagrodzonego Oscarem utworu "Can You Feel the Love Tonight" do zapadającej w pamięć ballady "Shadowland".
Przebudowa systemu nagłośnieniowego z okazji 20-lecia została podjęta wspólnie przez Steve'a Kennedy'ego, Johna Shiversa, Hugh Sweeneya i Davida Patridge'a. Ponieważ pokaz nie zatrzymał występów na potrzeby tego remontu, zespół musiał zainstalować system w fazach "ciemnych dni", aby nie przeszkadzać wykonawcom i repertuarom. Po zakończeniu Shivers zauważa:
Otrzymaliśmy pozytywne komentarze od prawie wszystkich osób związanych z 20. rocznicą THE LION KING. Mark Mancina (kompozytor) i Dave Metzger (orkiestrator) obaj komentowali, że brzmienie tej produkcji było "najlepszym, jakie słyszeliśmy na jakiejkolwiek produkcji THE LION KING" .Nie jest to oczywiście nowością ... często, inni profesjonaliści audio, muzycy, producenci i publiczność słysząc głośniki KV2 i komentują, jak niesamowicie brzmią.
THE LION KING i znaczną jego część sukcesu można przypisać pięknie skomponowanej, zorkiestrowanej i wykonanej muzyce. Subtelność, niuanse i szeroka dynamika partytury, aranżacje wokalne, orkiestracje i efekty - wszystko to prowadzi do sugestywnych, a czasem wstrząsających doznań. Nowo zainstalowany system pozwala nam dokładnie przedstawić każdy detal zgodnie z jego zamierzeniem. System KV2 ujawnia każdy niuans.
Teatr Minskoff znajduje się w samym sercu nowojorskiego Times Square, ze spektakularnym widokiem na miejski krajobraz. Gdy wchodzisz do pomieszczenia, duży rozmiar jest natychmiastowy, ponieważ domy na Broadwayu często są dość małe. Tam, gdzie w innym przypadku system wielkoformatowego Line Array mógł zostać zastosowany w instalacji o podobnej wielkości, fizyczny rozmiar systemu KV2 wydaje się bardzo schludny i zaskakująco dyskretny w pomieszczeniu. Głównym układem jest podwójny zwisający klaster A/B lewy i prawy składający się z trójdrożnych kolumn ESR215, z klastrem centralnym 4x SL412. Opóźnienia balkonowe są ponownie w konfiguracji A/B L+R z ESR212 z klastrem centralnym A / B 2x SL412. Wypełnienie pod balkonami oraz w całym teatrze zrealizowane są na kolumnach EX6, ESD6 i ESD10. Na podstawie swoich doświadczeń z systemem, inżynier ds. realizacji miksu Alain Van Achte dodaje:
szczegółowość i dokładność systemu KV2 sprawia, że miksowanie programu jest łatwiejsze i bardziej satysfakcjonujące. Jestem w stanie usłyszeć więcej niuansów i odpowiednio zareagować. Jakbym na przykład słuchał monitorów referencyjnych. Jestem przekonany, że dzięki systemowi KV2 dostarczam pejzaż dźwiękowy, który został przewidziany dla THE LION KING.
Decyzję o zawieszeniu systemu z konfiguracją podwójnego zawieszenia projektanci skomentowali:
W THE LION KING w Nowym Jorku chcieliśmy zachować wiele oryginalnych koncepcji projektowych, z których jedną był projekt systemu głośników A/B. Daje to tę zaletę, że minimalizuje efekt fazowania, który występuje, gdy dwa otwarte mikrofony dookólne są przekazywane tym samym fizycznym głośnikom w tym samym czasie. Kiedy mikrofony aktorów są łączone akustycznie poprzez nadmiarowe systemy głośnikowe, w przeciwieństwie do elektroniki, niepożądane artefakty fazy są znacznie zmniejszone.
Ta produkcja wyznacza dziesiąty projekt spektaklu dla Shiversa korzystającego z KV2, a teraz stanowi historię zbudowaną na sukcesie implementacji produktu. W tych powtarzających się specyfikacjach, Shivers zauważa:
Jestem fanem KV2 od czasu, gdy po raz pierwszy usłyszałem, a następnie wprowadziłem je na scenie Entertainment Production Das Wunder Von Bern w 2013 roku. Projekt Point Source oferuje precyzyjną klarowność i muzykalność, z których niewiele, jeśli w ogóle, systemy głośników zawodowych są obecnie osiągane ". To tak, jakby użyć "głośnika hi-fi" dla aplikacji pro-dźwiękowej.
To kwestionowanie i reedukacja najlepszego podejścia do współczesnego projektowania systemu w dźwięku kinowym jest takie, jakie regularnie przechodzą użytkownicy KV2, z osiągami potwierdzającymi, że technologia Point Source, jeśli jest dobrze wykonana, jest lepszym podejściem do uzyskania przezroczystego naturalnego dźwięku.
Patridge stwierdza:
George ma jedną z największych bezechowych komór badawczych w Europie i jest skrupulatny, aby przetworniki, tuby, kolumny i wzmacniacze współpracowały ze sobą, tak by zapewnić zestaw głośników, który nie maja sobie równych. Powiedziałbym, że to dbałość o drobiazgi, które odróżniają głośniki KV2 od reszty. Głośniki KV2 są zaprojektowane jako kompleksowy system niestandardowych komponentów, projektów obudów i wzmocnienia z holistycznym podejściem. George Krampera Sr. ma długą historię jako projektant przetworników i nawet jego historyczne projekty dla producentów [takich jak RCF i B&C] są bardzo pożądane przez innych producentów głośników. W porównaniu do wdrażania systemu Line Array, KV2 oferuje podobny zasięg i SPL, ale przy znacznie mniejszych fizycznych rozmiarach, masie i koszcie.
Oprócz flagowej nowojorskiej produkcji, THE LION KING koncertuje także w USA z liniami EX2 i ESD KV2. Produkcja na Broadwayu trwa 8 razy w tygodniu, aby konsekwentnie zaspokoić tłumy.