Polski Teatr Tańca to interdyscyplinarny zespół taneczny, który powstał w 1973 roku. Choć zespół posiada studio prób w Poznaniu, nigdy nie posiadał własnej sali widowiskowej - aż do teraz. Kurtyna wkrótce zostanie podniesiona na zupełnie nowy teatr w historycznym centrum Poznania, wyposażony w starannie zaprojektowany system nagłośnienia KV2 Audio.
Z zewnątrz budynek wygląda jak jeden z imponujących, XIX-wiecznych gmachów w centrum starego miasta. Obecnie w pełni odnowiony, podczas gdy z zewnątrz doskonale komponuje się z pozostałą architekturą miasta, wewnątrz został przekształcony w nowoczesną przestrzeń widowiskową o wyraźnie industrialnym charakterze. Beton, szkło i metalowe konstrukcje dominują w nowej przestrzeni, która została zaprojektowana jako miejsce interakcji pomiędzy wykonawcami i widzami; tutaj scenografią jest cały teatr, a widzowie są usadzani zgodnie z tym, jak została zdefiniowana przestrzeń dla danej produkcji.
Firma KV2 Audio została zaangażowana przez polskiego dystrybutora, firmę Arcade Audio, do zaprojektowania odpowiedniego systemu na podstawie rekomendacji Pawła Szulca z Music Store, do którego kierownictwo zwróciło się o poradę w kwestii najlepszego rozwiązania audio. Arcade Audio zwróciło się do dyrektora KV2 ds. projektów technicznych, Andy'ego Austin-Browna, z prośbą o rozpoczęcie prac nad projektem systemu nagłośnienia. Andy opowiada dalej:
Wymagany był całkowicie elastyczny i przełączalny system, zdolny do zapewnienia wysokiej wierności dźwięku w każdym miejscu i w każdym miejscu sali. Jako miejsce występów tanecznych, nacisk kładziony był raczej na wysoką definicję dźwięku nawet przy niskich poziomach głośności, niż na wysoką moc wyjściową i rozszerzoną charakterystykę niskich częstotliwości. To sprawiło, że nasze 3-drożne, pełnozakresowe zestawy ESR212 były dobrym wyborem, ponieważ są one w stanie wyprodukować dokładny, pełnozakresowy dźwięk bez potrzeby stosowania subwooferów i bez utraty obrazowania, atmosfery i perspektywy, nawet przy niższych poziomach głośności. Seria ESR jest sprawdzonym wyborem w środowiskach teatralnych z tych wszystkich powodów, i nawet jeśli aplikacja w Polskim Teatrze Tańca nie jest konwencjonalnym systemem teatralnym ze stałą sceną i wielopoziomowymi siedzeniami, te same kryteria dokładnego, szczegółowego wyjścia nadal mają zastosowanie.
Austin-Brown postanowił zachować prostotę i jak najmniejszą liczbę punktów źródłowych w środowisku, w którym mają odbywać się występy. Celem było ograniczenie potencjalnej interakcji i problemów związanych z czasem dotarcia, jak również zminimalizowanie wszelkich problemów związanych z akustyką i czasem pogłosu, szczególnie przy tak dużej ilości gołego betonu wokół.
Zdecydowałem się na prostą siatkę czterech pełnozakresowych zestawów ESR212 w kwadracie (zasadniczo dwa zestawy na przeciwległych ścianach w równej odległości od siebie), tak aby każda para mogła być używana/wyciszana zgodnie z życzeniem poprzez sterowanie matrycą miksera FoH w zależności od orientacji produkcji. Dalsza dyskusja doprowadziła do dodania kolejnej pary głośników centralnych, prawej i lewej, aby umożliwić pełną i kompletną kontrolę nad dźwiękiem w każdej części pomieszczenia, w zależności od potrzeb.
Po ustaleniu rozmieszczenia głośników stało się jasne, że konieczne będzie zastosowanie specjalnych wsporników, które umożliwią wysunięcie głośników ze ścian poza obręb kurtyn ściennych służących do definiowania obszaru spektaklu lub stanowiących część scenografii. Uchwyty zostały zaprojektowane i wyprodukowane przez instalatora.
System jest w pełni kontrolowany za pomocą dedykowanych kontrolerów wzmacniaczy ESR2800 firmy KV2, co zapewnia optymalną wydajność na wszystkich poziomach głośności. Przełączanie, wyciszanie i łączenie matryc jest obsługiwane przez mikser FoH.
Polski Teatr Tańca dysponuje teraz elastycznym, wysokiej jakości systemem widowiskowym, który można w pełni skonfigurować zgodnie z wymaganiami produkcji - podsumowuje Austin-Brown. Jednostki ESR mogą być używane w dowolnych kombinacjach, a dzięki niestandardowym wspornikom mogą być dowolnie ustawiane, co zapewnia maksymalną wszechstronność. Cały system jest łatwy w sterowaniu i obsłudze, a jego konstrukcja pozwala na dowolną aktualizację lub rozbudowę, która może być wymagana, co czyni go w pełni odpornym na przyszłość. Krótko mówiąc, jest to prosty, profesjonalny system, który spełnia wszystkie wymagania klienta.
Dyrektor Polskiego Teatru Tańca Iwona Pasińska jest zachwycona rezultatami.
Jesteśmy wdzięczni Pawłowi z Music Store za polecenie KV2, którzy wykazali się pełnym profesjonalizmem i zapewnili doskonałą obsługę. Music Store wykonał świetną pracę przy instalacji, realizując cały projekt w ciągu zaledwie dwóch tygodni. Jesteśmy zachwyceni, że nasi słuchacze będą korzystać z najwyższej jakości dźwięku od światowej klasy producenta i nie możemy się doczekać, aby powitać publiczność w naszym nowym domu.
Konfiguracja systemu:
- 6x KV2 ESR212
- 3x KV2 ESR2800