Bijący rekordy popularności, wielokrotnie nagradzany musical Andrew Lloyda Webbera "Koty" wyruszył w wielką międzynarodową trasę koncertową po Europie, bezpośrednio po wyprzedanym sezonie w londyńskim Palladium. Zamiast tradycyjnych sal teatralnych, trasa obejmuje znacznie większe areny, co zwykle stanowi wyzwanie dla projektantów dźwięku, którzy chcą odwzorować dźwiękowe zawiłości i szczegóły, jakich oczekuje się od produkcji o tak wysokiej randze.
W przypadku produkcji dźwięku przez Autograph Sound sound designer Greg Pink bez wahania postawił na kolumny KV2 Audio.
Projektując musicale od ponad 30 lat, korzystałem z systemów PA wielu różnych producentów, ale bez wątpienia oferta głośników KV2 Audio nie ma sobie równych! Niezależnie od tego, czy używasz ich w małym teatrze, czy na dużej arenie, radzą sobie doskonale. Obecnie jeździmy z produkcją Cats po europejskich arenach używając systemu VHD. System wygląda na śmiesznie mały w salach, ale czystość i pokrycie są fenomenalne. Zakres dynamiki systemu pozwala nam na uruchomienie systemu głośniej, jeśli jest to potrzebne, bez ryzyka zniekształceń. Zasięg wymagany na tych arenach może wynosić nawet 100 metrów, co z łatwością osiągamy przy użyciu zaledwie 6 x VHD2.0 i 12 subwooferów VHD4.18. Wszystkie VHD2.0 są podwieszane, więc dla publiczności siedzącej z przodu sceny spójne pokrycie jest osiągane za pomocą zaledwie pary ESR215 i 4 x EX26.
Mówiąc szerzej o KV2, Pink dodaje:
Jako projektant, KV2 daje ci dokładnie to, czego chcesz - przejrzystość na każdym poziomie, odpowiedź częstotliwościową i równomierne pokrycie. Jeśli KV2 mówi, że paczka ma 110 stopni to tak jest, bez utraty jakichś częstotliwości.
Rolę szefa dźwięku na trasie przejął Jens Drieghe, który - podobnie jak coraz większa liczba profesjonalistów audio - miał podobne doświadczenia z produktami KV2 Audio w świecie rzeczywistym.
Pierwszy raz zetknąłem się z KV2 podczas demo na targach PLASA kilka lat temu i od razu byłem pod wrażeniem. Pierwszy raz miałem przyjemność miksować na pełnym rigu KV2 podczas realizacji 'Bring It On - The Musical' w Queen Elizabeth Hall w Londynie, gdzie używaliśmy kombinacji ESR212s z EX6, dziesiątkami i dwudziestkami szóstkami jako wypełnienia. W przypadku 'mniejszych' występów na Cats poszliśmy o krok dalej, używając ESR215 i EX15 jako głównego PA z SL412, ESD25, EX6, EX12 i EX26 jako centralnego wypełnienia, opóźnień i wypełnień uzupełnionych przez suby EX1.8 i VHD2.18J, a następnie system VHD2.0 dla arenowej odnogi tej trasy.
Drieghe jest szczególnie poruszony jakością reprodukcji i zrozumiałością systemów KV2:
Od momentu włączenia systemu KV2 i odtworzenia jakiejś muzyki wiadomo, że ma się do czynienia z czymś wyjątkowym. Mogę mieć pewność, że każde słowo koncertu będzie wyraźnie słyszalne w każdym miejscu na widowni, nawet w masywnych arenach, gdzie zespół może brzmieć intymnie i z dystansem w jednej chwili i natychmiast uderzyć rock n' rollem prosto w twarz w następnej, bez utraty szczegółów. Jest tak czysty, że można wyłowić poszczególne głosy nawet podczas dużych utworów zespołowych, a najmniejszy ruch fadera jest słyszalny na rigu KV2, co pozwala mi umieścić wiele szczegółów w moich miksach.
System VHD używany w pokazach na arenie dostarcza coś, co wydaje się po prostu niemożliwe, gdy spojrzy się na jego rozmiar. A jednak dostarczamy wysokiej jakości dźwięk do każdego miejsca - z zaledwie sześcioma głośnikami w powietrzu i mnóstwem pozostawionego headroomu! Tak wiele osób, od członków publiczności po lokalną ekipę i promotorów, poświęciło czas, aby pogratulować mi jakości dźwięku, a wszystko zaczyna się od niesamowitego systemu, który daje mi platformę do robienia tego, co do mnie należy i sprawiania, że show brzmi świetnie - podsumowuje. Byłem pod wrażeniem po pierwszym demo i po około roku miksowania na KV2 jestem całkowicie przekonany. Nie ma już odwrotu - to zdecydowanie najlepszy system, na którym kiedykolwiek miksowałem!
Uwagi na temat brzmienia po występie w Spektrum Arena, Trondheim Norway wyraził Pendabede Stally, Director & Business Manager dla Nick Grace Management - producentów stojących za Cats i niezliczoną ilością innych wysokiej klasy produkcji teatralnych.
System audio, który Greg wybrał na tę część trasy, jest tak znakomicie czysty, że nie mogłem się powstrzymać, aby go nie skomentować - mówi. Chociaż nie jestem profesjonalistą w dziedzinie audio (to zadanie Grega i Jensa...), naprawdę zauważyłem różnicę. Dźwięk jest czysty i wyraźny, co do którego przypuszczałem, że będzie trudny do osiągnięcia w arenie i z pewnością różni się od innych konfiguracji, z którymi koncertowaliśmy wcześniej. Unikalne właściwości głosu każdego wykonawcy zostały zachowane w amplifikacji, dając publiczności coś, czego może nie dostać z innych systemów - wzmocnioną warstwę jakości. Było to szczególnie widoczne na samym początku koncertu w scenie otwierającej, w której każdy z kotów przedstawia się, a ich solowe głosy siedzą na szczycie muzyki i wokali pomocniczych w tak wyraźny sposób. Nigdy nie słyszałem tego w ten sposób i naprawdę podobała mi się ta różnica - a kiedy jest dobrze, dobrze jest to powiedzieć!
Stally kończy prostym spostrzeżeniem, że
Z przyjemnością korzystaliśmy z systemów KV2 przez ostatnie kilka lat podczas tego i innych występów w różnych, bardzo różnych środowiskach i oprócz korzyści dźwiękowych, bardzo cenimy sobie również oszczędność wagi, jeśli chodzi o rigging w trudnych miejscach.