Obecność Papieża w mieście "Sassi", niezwykłym, wpisanym na listę światowego dziedzictwa UNESCO, zbudowanym na labiryncie jaskiń, zamieszkałym od czasów paleolitu, zakończyła 27. Krajowy Kongres Eucharystyczny we Włoszech. Na stadionie w Materze zgromadziło się ponad 12 000 osób, które wraz z Papieżem i 80 biskupami uczestniczyły w celebracji eucharystycznej, której towarzyszyła muzyka Chóru i Orkiestry Symfonicznej z Matery pod dyrekcją Maestro Carmine Antonio Catenazzo.
Wszystkie usługi audio, wideo i oświetlenia zostały dostarczone przez Provinciali Srl, włoską firmę rentalową z Taranto, kierowaną przez Pierluigi i Annamaria Provinciali. "Zainstalowaliśmy system AVL dla stadionu i procesji wewnątrz miasta Matera na odcinku 2400 metrów (1,5 mili)", powiedział Pierluigi. "Jesteśmy długoletnimi zachwyconymi użytkownikami głośników RCF i wdrożyliśmy tutaj znaczny system audio. System dostarczony przez Gold Stage Srl, został zawieszony bez żadnych subwooferów, ponieważ system zapewniał wystarczającą liniowość w dół do 60 Hz, nie wymagając żadnego dodatkowego poparcia", powiedział Pierluigi.
System nagłośnienia składa się z 2x12 modułów line array TTL 55-A dla systemu głównego, 2x10 HDL 50-A 4K dla wież opóźniających, 2x10 HDL 10-A jako systemy boczne oraz 2x4 HDL 6-A jako infill, co daje w sumie 72 moduły line array wewnątrz stadionu. Provinciali kontynuuje, "Oprócz wielu mikrofonów do mowy na stadionie, zarządzaliśmy chórem składającym się z około 500 elementów oraz Orkiestrą Symfoniczną Konserwatorium w Materze "E.R. Duni. Pasquale Gennaccari został przydzielony jako dyrektor techniczny, Gianrocco Bruno jako kierownik sceny, a dźwięk zmiksował nasz inżynier dźwięku Miky Giove, z pomocą Vito Pappagallo i Angelo Olimpio na backline."
Monitoring dźwięku obejmował cztery EVOX 8 i jeden HDL10 zawieszone w centrum w kierunku chóru, natomiast monitoring sceniczny dla papieża obejmował 8 EVOX 8 (białe) umieszczone za białymi kolumnami na scenie 4 w kierunku centrum, oraz 2 skierowane na boki sceny.
Dwie konsolety mikserskie Midas Pro2 na stanowisku FOH zostały wykorzystane z dwoma Meyer Sound Galileo 616 do ogólnego przetwarzania. "Aby zapewnić maksymalną wydajność i niezawodność, maszyna techniczna musi być bez zarzutu" - powiedział Pierluigi Provinciali. "System audio został zaprojektowany przez Davide Petrone i brzmiał niesamowicie, z wyjątkowym pokryciem i zrozumiałością na całej powierzchni. Dla nas, i to od wielu lat, RCF jest nadal naszym pierwszym wyborem".
Zdjęcia autorstwa Aurelio Castellaneta