Firma KV2 Audio ogłosiła wprowadzenie na rynek wysokiej jakości procesorów z serii 500, które po raz pierwszy w historii są dostępne bezpośrednio w sklepie internetowym KV2.
Seria obejmuje trzy modele: termokompresor/limiter TCL, 8-pasmowy korektor główny QD8 stereo z napędem linii oraz przedwzmacniacz mikrofonowy MPA.
KV2 TCL to unikalny, analogowy termokompresor audio, który charakteryzuje się doskonałym, naturalnym detektorem RMS i dynamiczną kontrolą wzmocnienia basów. Jest to kolejna nowość w ofercie KV2 - opatentowana konstrukcja zapewnia wyjątkowo muzykalną i naturalną kompresję, która jest częścią wejścia w czasie rzeczywistym, a nie typowym układem redukcji wzmocnienia z bocznym wejściem, który próbuje podążać za wymaganiami kompresji lub je przewidywać. Dodatkowy obwód kontroli balansu basu pozwala użytkownikowi na wygładzenie i zminimalizowanie wszelkich efektów zbliżeniowych wynikających ze zmiany pozycji mikrofonu, nadając doskonałą barwę głosu każdemu występowi, od początku do końca. Dzięki inteligentnym źródłowym czasom ataku i zwolnienia, niezależnie od zawartości dynamicznej, za pomocą zaledwie kilku prostych kroków, wyniki uzyskane dzięki TCL serii 500 są naprawdę wyjątkowe.
KV2 QD8 to rewolucyjny 8-pasmowy stereofoniczny korektor dźwięku George'a Krampery, zaprojektowany specjalnie w celu uwypuklenia pożądanego pasma bez negatywnego wpływu na ogólny pejzaż dźwiękowy. Chociaż nie jest przeznaczony do strojenia modów pomieszczenia, pasma częstotliwości i typy filtrów zostały precyzyjnie dobrane po przeprowadzeniu szeroko zakrojonych badań, aby idealnie dopasować się do nauki o ludzkim słuchu i naszej percepcji osiągnięcia ostatecznej równowagi spektralnej. W scenariuszu live, w obliczu wielu różnych źródeł, typów programów lub gatunków występów na festiwalu lub koncercie, korektor jest bardzo muzykalny, intuicyjny i zapewnia wyjątkowo szybki sposób kształtowania dowolnego zmiksowanego materiału do brzmienia, które chcesz usłyszeć. W studiu może to być zarówno proste wzmocnienie ścieżki instrumentu/wokalu, jak i ostateczne dopracowanie masteringu, aby zwykły miks stał się czymś wyjątkowym.
KV2 MPA jest przedwzmacniaczem mikrofonowym i instrumentalnym o bardzo wysokiej rozdzielczości, wyposażonym w układy klasy A i wysokiej jakości transformatorowe wyjście symetryczne. Stopniowy selektor wzmocnienia wejściowego zapewnia łatwą i precyzyjną powtarzalność ustawień. Przedwzmacniacz wyposażono w regulowane filtry górno- i dolnoprzepustowe, regulowany limiter do kontroli poziomu sygnału obcinania oraz izolowane transformatorowo wejście liniowe o wysokiej impedancji. Posiada on również dodatkowe wyjście symetryczne, co oznacza, że kilka tych urządzeń może być wykorzystanych razem do stworzenia wielokanałowego przedwzmacniacza scenicznego, rozdzielającego wyjścia FOH i monitorowe, lub do celów nadawczych i nagraniowych - dostarczając je wszystkie przez przetworniki liniowe w nieskazitelnej jakości dźwięku. Odwrócenie fazy i wbudowany wzmacniacz słuchawkowy, który pełni rolę trzeciego wyjścia, uzupełniają ten bogaty zestaw funkcji. Dzięki wyjątkowej jakości wszystkich analogowych układów elektronicznych KV2, MPA może zastąpić przedwzmacniacz, DI-box/Splitter, przetwornik liniowy i wzmacniacz słuchawkowy w jednym urządzeniu.
Andreas Hammerich, dyrektor, Technical Production Management & Sound Designer w wiodącej niemieckiej firmie zajmującej się produkcją teatrów muzycznych, Stage Entertainment, miał możliwość przetestowania nowych urządzeń w studiu kolegi i był pod wielkim wrażeniem rezultatów.
Kompresor i EQ to najlepsze urządzenia do kształtowania dźwięku, jakie do tej pory słyszałem. Najbardziej imponującą jakością kompresora jest sposób, w jaki zabiera on irytującą, "uciskającą ucho" część, nie zmieniając naturalnego brzmienia głosu. I brzmi to całkowicie transparentnie, nie ma w ogóle słyszalnych artefaktów. Dla mnie czynią one wszystkie inne kompresory zbędnymi - o ile oczywiście nie wymagasz szczególnie pewnych słyszalnych barw lub efektów.
W przypadku EQ, Hammerich zauważył zadziwiającą szybkość, z jaką był w stanie wprowadzić poprawki do swojego miksu lub poszczególnych sygnałów problemowych.
Otrzymujesz szalenie szybkie rezultaty. Szczególnie poleciłbym go jako live master mix EQ lub Mastering EQ, ale także jako insert dla "trudnych" sygnałów w miksie na żywo, takich jak kontrabas, wokal (!), wiolonczela, może nawet bębny/mikrofony overhead.
Wreszcie, był zachwycony preampem mikrofonowym, podobnie jak jego kolega Wolfram, jeden z najbardziej doświadczonych inżynierów w historii niemieckich nagrań.
Wolfram żartował, że jest dosłownie gotowy sprzedać swoją kolekcję przedwzmacniaczy mikrofonowych i zastąpić ją tymi - przynajmniej dopóki MPA nie staną się popularne i kolekcja nie będzie coś warta! - mówi Hammerich. - Dla mnie nie sądzę, aby gdziekolwiek istniał lepszy preamp mikrofonowy - spodziewałem się, że jakość dźwięku będzie znakomita, ponieważ używam już preampu VHD od KV2, który uwielbiam, a MPA nie zawiodła. Był czystszy z wyraźniejszymi wysokimi częstotliwościami i bliższy oryginałowi niż jakiekolwiek inne urządzenie, z którym go testowaliśmy. Mogę to powiedzieć, ponieważ słuchałem głośników ES10 firmy KV2, które są w stanie odtworzyć ten poziom szczegółowości."
Wszystkie trzy urządzenia są dostępne i wysyłane z sklepu internetowego firmy KV2 Audio.