RCF Arena gości Una, Nessuna, Centomila z systemami line-array serii TT +.

2022-07-06
Galeria zdjęcie 1 Galeria zdjęcie 2 Galeria zdjęcie 3 Galeria zdjęcie 4 Galeria zdjęcie 5 Galeria zdjęcie 6 Galeria zdjęcie 7

Kilka dni po inauguracji RCF Arena, pochyły trawnik w Reggio Emilia po raz kolejny gościł 100 000 widzów na wydarzeniu poświęconym przemocy ze względu na płeć. Ponad 60 artystów i muzyków wyszło na scenę, wzmocnionych przez ponad 400 modułów audio line-array firmy RCF.

Na krótko przed zamknięciem w 2020 roku, Fiorella Mannoia, Giorgia, Laura Pausini, Gianna Nannini, Alessandra Amoroso, Elisa i Emma Marrone ogłosiły wydarzenie koncertowe Una, Nessuna, Centomila (Jeden, żaden, sto tysięcy), w celu zebrania funduszy na walkę z przemocą płciową. 11 czerwca na scenę RCF Arena wyszło siedmiu artystów. Jak się początkowo spodziewano, do siódemki artystów dołączyło równie wielu kolegów płci męskiej: Caparezza, Brunori Sas, Diodato, Sottotono, Tommaso Paradiso, Coez i Eros Ramazzotti.

Wydarzenie miało miejsce tydzień po inauguracji zupełnie nowej RCF Arena, 4 czerwca 2022 roku, z udziałem Luciano Ligabue. RCF Arena to największy zielony teren wyposażony do organizacji imprez w Europie, który został zbudowany na terenie lotniska w Reggio Emilia. Pozwala na modułową pojemność od 10.000 do 100.000 osób i nosi nazwę największej włoskiej firmy zajmującej się profesjonalnym nagłośnieniem. Najwyraźniej dźwięk RCF jest dumą tego miejsca: RCF Arena wyposażona jest łącznie w 410 nowoczesnych i nowo zaprojektowanych głośników oraz około 2 megawatów dostępnej mocy dźwiękowej.

Oprócz wykonawców na scenie (każdy artysta przywiózł swój własny zespół) jak gdyby były to mini koncerty. Łącznie z zaangażowanymi pracownikami produkcji około 140 osób znalazło mnóstwo miejsca na scenie. Sześć pulpitów audio w reżyserce, wszystkie połączone cyfrowo, mogą zmieniać zespoły w mniej niż 15 minut. Wszyscy inżynierowie pracowali z 408 modułami RCF dostępnymi na arenie, koordynowanymi przez cyfrowy system matrycowy. System, z serii TT+, obejmuje cztery line array'e rozmieszczone po obu stronach sceny, każdy składający się z 21 modułów nowego systemu GTX oraz dodatkowe 10 line array'ów TTL 55-A rozmieszczonych na rozrzuconych po okolicy słupach opóźniających. Dla zapewnienia niskich tonów systemu, na ziemi skonfigurowano 56 subów TTS 56-A podwójnych 21". Na scenie liczne systemy TT + do monitoringu i side-fill, dostępne dla produkcji, które ich potrzebowały.

Pierfrancesco Tempesta, inżynier dźwięku Elisa i Emma Marrone oraz koordynator audio, skomentował swoje doświadczenie w RCF Arena:

Byliśmy szczególnie zadowoleni z sukcesu wydarzenia. Miejsce takie jak RCF Arena jest spektakularne, począwszy od zarządzania publicznością po doskonałe parametry akustyczne i wizualne pochyłego trawnika. W tak złożonym kontekście, z ważnymi włoskimi artystami, licznymi muzykami i backlinerami poruszającymi się na scenie oraz imponującą infrastrukturą jak ta, wszystko poszło gładko. Zespół RCF był pomocny i precyzyjny, ustawiliśmy wszystko z niezwykłym spokojem i przy doskonałej koordynacji.

Jeśli chodzi o nowy system GTX, występ został jednogłośnie zaakceptowany. Jeszcze przed drobnymi poprawkami w różnych mikserach w obiekcie, system był gotowy i brzmiał świetnie. Na FOH panowała powszechna satysfakcja podczas miksowania koncertu z tym nowym systemem. Moim zdaniem, RCF zrobił znaczący krok naprzód w systemach na duże imprezy.

Katalog Produktów