Mediolan, Włochy - Final Fantasy VII Remake Orchestra World Tour gromadzi w Teatro degli Arcimboldi entuzjastów muzyki symfonicznej i gier wideo na dwóch wyprzedanych koncertach w grudniu 2021 roku. Od 2008 roku dyrygent Arnie Roth stał na podium niemal wszystkich koncertów związanych z japońskim konglomeratem gier wideo, Square Enix. Wyprodukowana przez AWR Music Productions firma Airone Service (Bergamo) zajęła się konfiguracją AVL z wyłącznym wykorzystaniem technologii RCF TT+ do wzmocnienia dźwięku, dostarczając wspaniałych szczegółów dźwiękowych, które miały znaczący wpływ na publiczność w audytorium.
Kiedy w 1997 roku ukazała się oryginalna gra Final Fantasy VII wraz ze ścieżką dźwiękową, szybko stała się najlepiej sprzedającą się grą z całej serii FF - na całym świecie sprzedano 13,2 miliona egzemplarzy. Nowy remake Final Fantasy VII jest jedną z najlepiej sprzedających się gier wideo 2020 roku i kontynuuje ten sukces, zawierając zaaranżowane i zaktualizowane remiksy utworów z oryginalnej gry, a także kilka nowych utworów. W mediolańskim koncercie wziął udział Maestro Masashi Hamauzu, który oprócz tego, że zaaranżował chór i śpiewał w oryginalnej wersji utworu "One Winged Angel" z Final Fantasy VII w 1997 roku, był głównym kompozytorem Final Fantasy XIII i napisał nowe oryginalne utwory do Final Fantasy VII Remake.
Sergio Dellavite, kierownik produkcji w Airone Service:
System RCF na potrzeby tego wydarzenia, składa się z 20 modułów TTL 33-A II, 4 podwójnych 18" subwooferów TTS 36 A w dwóch konfiguracjach kardioidalnych przy ścianie proscenium, 12 monitorów TT 25-SMA oraz dwóch monitorów studyjnych RCF AYRA jako referencji dla dyrygenta. Cały system jest zdalnie monitorowany i sterowany za pomocą urządzenia Control 8 z oprogramowaniem RDNet. 10-metrowy ekran podstawowy, umieszczony nad orkiestrą, transmituje wysokiej jakości obrazy z gry wideo w sposób zsynchronizowany z orkiestrą i chórem.
Notorycznie pogłosowa struktura, taka jak Teatr Arcimboldi, stworzona głównie dla muzyki akustycznej i niewzmacnianej, zawsze ma trudności z opanowaniem wstrząsających poziomem dźwięku ścieżek dźwiękowych, takich jak te z gry wideo, gdzie niskie częstotliwości odgrywają decydującą rolę dla zaangażowania graczy, a w tym przypadku dla publiczności. Zachowanie systemu RCF TT + było, jak się spodziewaliśmy, wzorowe! Wszyscy byliśmy naprawdę zadowoleni z występu, system przyczynił się do potęgi orkiestry bez żadnych zadziorów i z imponującym skupieniem na scenie, wspomaganym również przez potężny TTS 36 A. Dzięki tylko 4 podwójnym 18-calowym subwooferom, pokrycie niskich częstotliwości było potężne nawet w tylnych rzędach. Można to było zauważyć, obserwując entuzjastyczną, a momentami euforyczną reakcję publiczności.