Mieszczący się na dawnym targu owczym, a obecnie budynek zabytkowy II klasy, The Fleece jest największym niezależnym miejscem muzycznym w Bristolu i gościł między innymi Radiohead, Oasis, Muse, Jeffa Buckleya, Coldplay, Sea Girls, Amy Winehouse, Franka Cartera i Rattlesnakes, Queens Of The Stone Age, George'a Ezrę i Eda Sheerana. Kiedy pandemia Covid-19 zmusiła The Fleece do tymczasowego zamknięcia, nadarzyła się rzadka okazja do gruntownego remontu, z której zarząd skorzystał obiema rękami. Fleece oferuje muzykę na żywo i wieczory klubowe przez siedem nocy w tygodniu od 1982 roku - nic więc dziwnego, że wyposażenie, w tym system nagłośnienia, wymagało modernizacji. Ambitny projekt obejmował pełne przeprojektowanie wnętrza, w tym nową, większą scenę z nowymi ekranami LED, nowe systemy oświetleniowe i kompleksowy system nagłośnienia KV2.
Kierownik techniczny Rich Munday wyjaśnia, że poprzedni system PA działał i ciężko pracował przez dwadzieścia lat, więc już dawno należało go zmodernizować. "Przymusowe zamknięcie obiektu spowodowane pandemią Covid-19 było dla nas idealną okazją do przeprowadzenia remontu od góry do dołu" - mówi. "Po raz pierwszy usłyszałem system KV2 PA w akcji podczas demonstracji na targach PLASA 2019. Dźwięk przewyższał wszystko inne, co słyszałem, i zanotowałem sobie w pamięci, że jeśli kiedykolwiek pojawi się okazja, aby kupić nowy system nagłośnieniowy dla Fleece'a, to właśnie to polecę!".
Munday chciał także odróżnić The Fleece od innych lokali w Bristolu. "Czułem, że jeśli chcemy być lepsi, musimy być inni. Tam, gdzie inne lokale zdecydowały się na liniowe matryce, ja zdecydowanie wolę system punktowy - z dobrze zdefiniowanymi wysokimi tonami, jest on bardziej bezpośredni i moim zdaniem ma o wiele większą siłę rażenia."
Po konsultacji z zespołem KV2, Rich Munday zdecydował się na parę 3-drożnych kolumn mid/hi VHD2.0 uzupełnionych ośmioma pasywnymi 18' subwooferami VHD4.18 i parą wypełnień EX12.
Stworzyłem już wcześniej cyfrowy model 3D obiektu, który posłużył jako plan przebudowy, więc kiedy mieliśmy już konkretne rozwiązanie KV2, mogłem dodać je do wirtualnego modelu, aby sprawdzić dokładne dopasowanie i wymagania dotyczące pokrycia dźwiękiem. Podczas testów na miejscu okazało się, że sama moc KV2 dosłownie strząsnęła kurz z krokwi, a jakość dźwięku hi-fi pokazała ograniczenia mp3 jak żaden inny system, którego nigdy nie słyszałem.
Używamy KV2 PA już od 7 miesięcy i nie mamy wątpliwości, że podjęliśmy właściwą decyzję. Jest niesamowicie szczegółowy przy każdej głośności i niezwykle potężny, z niezwykłą ilością miejsca na głowę. Bez wysiłku radzi sobie ze wszystkim, od cichych słów mówionych po najbardziej ekstremalne występy death metalowe! Scena dźwiękowa jest również niezwykła. Dźwięk jest obecny na całej scenie, pochodzi od wykonawców, a nie od nagłośnienia. Wreszcie, eliminacja sprzężeń i stabilność są doskonałe - to duży plus dla systemu na żywo.
Rich Munday zauważa, że reakcje na system, zarówno ze strony gościnnych inżynierów, jak i publiczności, były wyłącznie pozytywne.
Kiedy przyjeżdżają inżynierowie z zespołami koncertowymi, próba dźwięku jest zazwyczaj pierwszą próbą z systemem KV2 i powszechnie go chwalą. Pojawienie się ogromnego uśmiechu na twarzy, gdy tylko wyzwolą moc KV2 i doświadczą jakości hi-fi, to moment, w którym wiemy, że już się na niego zdecydowali!.
KV2 rozwiązał wszelkie problemy z zasięgiem publiczności, które mieliśmy ze starym systemem PA, szczególnie w przedniej części widowni. Wokale są wyraźne i czytelne w całym audytorium, a dzięki kompaktowym rozmiarom systemów głośnikowych nagłośnienie nie dominuje przestrzeni występu. Opinie słuchaczy są bardzo pozytywne - zdecydowanie zauważają różnicę i uwielbiają to wrażenie. Nie mogliśmy dokonać lepszego wyboru!.