Piękny region Emmental w Szwajcarii jest bez wątpienia bardziej znany ze swojego słynnego dziurawego sera niż z produkcji muzycznej, niemniej jednak łagodnie falujące wzgórza Langnau stanowiły wspaniałe tło dla pierwszej edycji Modular Festival zorganizowanej przez DJ-a i producenta, Michelle Kelly Leeman. Przez cztery dni od 10 do 13 września, rżenie bydła ustąpiło miejsca dźwiękom psytrance i techno z międzynarodowego spisu ponad 50 artystów i DJ-ów, z muzyką płynącą non-stop na dwóch scenach.
Michelle jest fanką systemów KV2 od wielu lat i była nieugięta co do tego, że chce mieć na swoim festiwalu wszystko co najlepsze - i tak zdecydowała się na flagowy system VHD5 na głównej scenie i SL412s uzupełniony subami SL2.15 na drugiej scenie.
Festiwale są trudne do zorganizowania w najlepszych czasach, ale w środku międzynarodowej pandemii, staje się to szczególnie trudne, ponieważ słupki bramki ciągle się zmieniają. "Ponad rok zajęło nam planowanie i złożenie 160 stron informacji do odpowiednich władz w celu uzyskania wszystkich niezbędnych pozwoleń" - wspomina Michelle. "Wybór systemu nagłośnienia był najłatwiejszy - już wiedziałam, że chcę KV2 i jeśli to możliwe VHD5, ale musiałam się upewnić, że jest to wykonalne".
Michelle skontaktowała się z dyrektorem KV2 ds. projektów technicznych, Andym Austin-Brownem, podając szczegóły swojego projektu, aby zobaczyć, co sugeruje, biorąc pod uwagę wielkość i kształt obszaru, który ma być pokryty oraz wymiary sceny. "VHD5 oferuje absolutnie najlepszą jakość reprezentacji dźwięku w połączeniu z najwyższą dynamiką i definicją, nawet przy niższych poziomach głośności, jednocześnie przenosząc ogromne możliwości wyjściowe" - mówi Austin-Brown. "Biorąc pod uwagę obszar, który miał być pokryty i przewidywane poziomy widowni, z pewnością mogliśmy osiągnąć doskonałe rezultaty przy użyciu szeregu naszych mniejszych rozwiązań, ale Michelle już zdecydowała, że doskonałe nie jest wystarczająco dobre - chciała absolutnie najlepszego, jeśli to możliwe, a to, w kategoriach KV2, jako ich aktualne oświadczenie o ostatecznej technologii - oznacza VHD5. Chociaż nie jest to typowe zastosowanie dla VHD5, nie było powodu, aby go nie użyć, więc tak właśnie zrobiliśmy."
Największym wyzwaniem była praca w ramach 7,5-metrowego ograniczenia wysokości narzuconego przez namiotową konstrukcję dachu przed sceną. Aby temu zaradzić, ostateczna konfiguracja składała się z pojedynczego VHD5.0 z trzema przedłużeniami średniotonowymi VHD8.10 na stronę, umieszczonymi tak wysoko, jak to możliwe po obu stronach sceny. Ze względu na brak wysokości, zamiast użycia dedykowanych kolumn do wypełnienia dołu, Austin-Brown zalecił parę ESR215 jako wypełnienie frontu, uzupełnione przez ułożony na ziemi zestaw subwooferów składający się z 2x VHD2.21, 8x VHD4.21 Active i 6x VHD4.21 Passive, który oferuje równy, mocny subbas w całej przestrzeni odsłuchowej, jak również doskonałe odrzucenie na scenie.
Monitorowanie DJ-ów odbywało się za pomocą klasycznej konfiguracji KV2 składającej się z pary zestawów ES1.0 mid/tops, czterech podwójnych 15-calowych aktywnych subów ES2.6, z kontrolą i wzmocnieniem zapewnionym przez parę EPAK2500R i procesor SAC2.
Cały sprzęt został dostarczony przez specjalistów od produkcji imprez technicznych, firmę PISO AG z północno-wschodniej części Zurychu. Dostarczyli oni również zestaw taneczny L/R SL na drugą scenę, składający się z SL412 top, dwóch subów SL2.15 oraz suba VHD2.21 na stronę. Zarządzanie sygnałem, wzmocnienie i sterowanie wszystkimi systemami KV2 odbywało się za pomocą dedykowanych jednostek sterujących i wzmacniających KV2.
Johannes Kraemer, wieloletni inżynier dźwięku legendy techno Richie Hawtin, był na miejscu, aby pomóc w konfiguracji systemu VHD5. "Nie mogłabym być bardziej zadowolona z tego, jak to wszystko wyszło", mówi Michelle. "Dźwięk był po prostu niesamowity, z głębią i czystością, której nie można uzyskać z innymi systemami. Dwa inne festiwale zainteresowały się naszym nagłośnieniem, a co najmniej trzech artystów pytało o szczegóły dotyczące KV2 - to chyba mówi samo za siebie! Mieliśmy świetną frekwencję na pierwszej edycji Modular Festival i już nie mogę się doczekać przyszłego roku, który znów będzie większy i lepszy!"