RCF HDL6-A w Hamilton College w Clinton, NY.

2021-04-13
Galeria zdjęcie 1 Galeria zdjęcie 2 Galeria zdjęcie 3

Proces remontu systemu krok po kroku w Wellin Hall, wewnątrz obiektu widowiskowego Hamilton College w Clinton, NY.

Miasto Clinton, NY jest domem Hamilton College. Precision Audio Services świadczy usługi inżynierii dźwięku do college'u Wydziału Muzyki i Teatru od kilku lat, a tej wiosny firma kieruje modernizacją systemu dźwięku w Wellin Hall. 700-miejscowa sala służyła jako centralny punkt edukacji muzycznej i koncertów dla college'u od czasu jej budowy w latach 80-tych. Gładki beton i ściany z polerowanego drewna w połączeniu z drewnianymi panelami akustycznymi nad widownią tworzą środowisko o dużym pogłosie - idealne do pierwotnego przeznaczenia sali, w którym odbywają się nienagłośnione występy akustyczne.

Jednak te właściwości, które sprawiają, że środowisko to jest pożądane dla występów akustycznych, sprawiają również, że imprezy ze wzmocnionym dźwiękiem stanowią poważne wyzwanie. "Przy RT60 wynoszącym prawie 2,5 sekundy, osiągnięcie czystego miksu i wydobycie wokalu jest zazwyczaj głównym źródłem frustracji dla przyjezdnych inżynierów miksu" - mówi Michael Lawrence z Precision Audio Services. "Chociaż w dużym stopniu jest to po prostu rzeczywistość pracy w takim środowisku, jednym z celów nowego projektu było zwiększenie spójności w całej przestrzeni i zminimalizowanie nadmiaru energii rozpryskującej się na ściany i inne powierzchnie nie przeznaczone dla publiczności, oba obszary, w których obecny zainstalowany system miał problemy."

Kolejnym wyzwaniem projektowym był sposób, w jaki przestrzeń jest wykorzystywana - lub, dokładniej mówiąc, jak jest wykorzystywana. W sali odbywają się różnorodne wydarzenia muzyczne, teatralne, dramatyczne i przemówienia, które wymagają dużej elastyczności, gdzie obecny system przedstawiał pewne ograniczenia. "Mamy trzy różne pozycje miksowania w zależności od potrzeb przedstawienia" - wyjaśnia koordynator techniczny obiektu, Bill Di Paolo. "Czasami prowadzimy transmisje prasowe, transmisje na żywo, strefy za kulisami i potrzebujemy sposobu, aby odciągnąć te transmisje od konsolety bez konieczności przeskakiwania przez przeszkody. Kolejną rzeczą, która sprawiła nam trochę problemów, jest to, że obecne sieci zasilające są martwo zawieszone, więc nie ma sposobu, aby dostać się do nich w celu konserwacji, jeśli wystąpi jakiś problem. W zeszłym roku musieliśmy wymienić wadliwą skrzynkę i okazało się, że trzeba było wykonać całą operację, aby sprowadzić skrzynkę na dół na poziom, gdzie można było nad nią pracować.

Projekt systemu daleki jest od tradycyjnego podejścia "install - patch". "Czasami muszę bardzo szybko dostosowywać się do różnych rzeczy, a w przeszłości było to wyzwaniem, gdy nie mogliśmy uzyskać fizycznego dostępu do głośnika lub cały przepływ sygnału odbywał się gdzieś z tyłu szafy, bez możliwości łatwego doprowadzenia lub odprowadzenia sygnału z urządzenia w różnych punktach łańcucha" - zauważa Di Paolo. "W przypadku większych wydarzeń, zazwyczaj mamy dedykowanego inżyniera dźwięku, ale często to ja próbuję obsługiwać wiele rzeczy naraz, lub mamy operatora-studenta, więc musimy być w stanie łatwo dostać się do różnych rzeczy".

Począwszy od wyjść konsolety, nowe podejście do projektowania systemu pozwala na szybkie i łatwe zmiany przed lub za procesorem, aż do samych pozycji głośników. Nie ma żadnych złączy typu punch-down z tyłu racka - wszystkie punkty połączeń systemu zostały wyprowadzone na przód racka napędowego w niestandardowym systemie gniazd XLR firmy Elite Core Audio, przypominającym bardziej projekt racka touringowego. Wiedziałem o kilku procesorach DSP, które byłyby odpowiednie dla tego projektu, ale zdecydowałem się na Allen & Heath AHM-64, który w moim odczuciu oferował "najlepsze z obu światów" pomiędzy typowym, instalacyjnym, wolnostojącym procesorem DSP, a bardziej zorientowanym na koncerty, stacjonarnym procesorem DSP.

Kontroler A&H IP6 znajduje się obok konsolety mikserskiej, skonfigurowany tak, aby zapewnić szybki dostęp do wyciszania/wyłączania całego nagłośnienia oraz dedykowanych kontrolek wyciszenia i poziomu dla systemu wspomagającego słyszenie ADA, systemu 70-woltowego za kulisami oraz nadajnika prasowego. Sygnały te pochodzą z miksu konsolety i są dostępne poprzez wnękę patch, więc dostarczenie sygnału dla prasy jest tak proste, jak podłączenie kabla i przekręcenie pokrętła w celu dostosowania do poziomu mikrofonu lub linii wymaganego przez sprzęt prasowy.

Główne punkty zawieszenia nagłośnienia również stwarzały pewne problemy - istniejące lokalizacje punktów zawieszenia nie pozwalały na ich opuszczenie w celu przeprowadzenia konserwacji ze względu na bliskość głośników do elementów architektonicznych hali i opraw oświetleniowych. "Zdecydowaliśmy się przesunąć punkty zawieszenia na scenę o około 18 cali, co pozwoliłoby na zwiększenie odległości od ścian bocznych, aby umożliwić swobodne podnoszenie i opuszczanie matryc. Wymagało to stworzenia nowych punktów za pomocą mostków o niestandardowej długości pomiędzy istniejącymi stalowymi elementami. Umożliwiło to opuszczenie systemu w celu przeprowadzenia konserwacji lub po prostu dostosowanie wysokości przycięcia do różnych wydarzeń. Standardowa wysokość zawieszenia została wybrana jako najlepszy kompromis pomiędzy linią widoku a zasięgiem, podczas gdy łańcuchy umożliwiają opuszczenie i ponowne rozłożenie matryc na potrzeby wydarzeń teatralnych w tej przestrzeni - coś, co nie było możliwe do osiągnięcia w przeszłości". wyjaśnia Lawrence.

"Wiedzieliśmy, że potrzebujemy głównej matrycy, która będzie wystarczająco mocna dla tego miejsca, ale również wystarczająco lekka i kompaktowa, aby uniknąć problemów z widocznością. Po zapoznaniu się z wymaganiami projektu z Tarikiem Solangi, krajowym managerem sprzedaży w RCF USA, zdecydowaliśmy się na siedem modułów na stronę RCF HDL 6-A, "małej, ale potężnej" matrycy liniowej, której używałem w przeszłości i która zrobiła na mnie duże wrażenie. stwierdza Lawrence.

Oprócz głównego lewego i prawego zawieszenia, wybrano pojedynczy subwoofer HDL 36-AS, który umieszczono w istniejącym centralnym zawieszeniu nad proscenium, zapewniając rozszerzenie LF dla głównych matryc. Typowym zadaniem subwoofera jest odtwarzanie muzyki i wzmacnianie światła, więc HDL 36-AS zapewnia więcej niż wystarczającą moc w małej i podwieszanej obudowie. Subwoofery naziemne są stosowane w przypadku sporadycznych wydarzeń, które wymagają bardziej rozbudowanego wzmocnienia LF.

Geometria kanału orkiestrowego oznaczała, że rozłożenie głównego nagłośnienia, tak aby obejmowało całą drogę aż do pierwszego rzędu, spowodowałoby również pokrycie dużej części sceny energią o wysokiej częstotliwości, co jest sytuacją nie do przyjęcia, biorąc pod uwagę częstotliwość wydarzeń wykorzystujących dużą liczbę wielokierunkowych mikrofonów lavalier. W związku z tym, zamiast tego, główne zawieszenie zostało ustawione mniej więcej do piątego rzędu, co pozwoliło na utrzymanie większej ilości energii poza sceną. Ponieważ geometria i logistyka miejsca nie pozwoliły na zainstalowanie na stałe przednich wypełnień, pozostałe przednie rzędy zostały pokryte parą głośników RCF TT 08-A II, które są przymocowane do rury nad krawędzią sceny. Kolejna para TT-08-A II służy jako opóźnienie dla górnych rogów widowni, gdzie bezpośredni dźwięk z matryc jest utrudniony przez geometrię ścian. Łącznie, system ten będzie w stanie pokryć wszystkie obrzeża siedzeń, które zostały pominięte przez obecnie zainstalowany system.

Proces instalacji rozpoczął się w piątkowe popołudnie, gdy tylko sala była dostępna, i przebiegł szybko i sprawnie. Lawrence kontynuuje: "Mój zespół (Nate Clark, David Williams i Ryan Goodwin) i ja byliśmy w stanie uruchomić system już w sobotę wieczorem, co sprawiło, że niedziela pozostała na strojenie, poprawki, krytyczne odsłuchy i szkolenia. Poza kilkoma niskimi filtrami półkami na kanałach głównych w celu "kompensacji matrycy", system nie wymagał praktycznie żadnej korekcji dźwięku aby osiągnąć docelową odpowiedź, a po ustawieniu timingów, byliśmy gotowi do pracy."
Pozostał jeszcze jeden aspekt "nieszablonowy" - poradzenie sobie z różnymi wymaganiami dotyczącymi zróżnicowania poziomów z przodu na tył. "Ponieważ większość wydarzeń w tej przestrzeni ma charakter słowny, najlepszym podejściem do codziennej pracy jest maksymalne ograniczenie wariancji poziomów". Wyjaśnia Lawrence: "Jednakże, gdy w pomieszczeniu odbywa się muzyka na żywo lub teatr muzyczny, system potrzebuje więcej mocy wyjściowej w kierunku przodu, aby wokale mogły nadążyć za głośnością sceny i/lub orkiestry siedzącej w kanale. Aby rozwiązać ten problem, zaprogramowałem w AHM-64 serię presetów, które przywoływały tylko drugi blok EQ w strefach systemowych, zapewniając bardziej szczegółową kontrolę nad energią górnego zakresu średnich tonów w całym pomieszczeniu oraz łatwą rekonfigurację za pomocą enkodera push-and-turn na IP6 w pozycji miksera. Bez wątpienia hala pozostanie wymagającym środowiskiem dla wzmocnionych wydarzeń, ale spójność zarówno poziomu jak i brzmienia jest znacznie lepsza niż w przypadku starej konstrukcji i nie mogę się doczekać, aby uczestniczyć w wydarzeniach w hali w nadchodzących miesiącach."

Katalog Produktów