Z długą ale bogatą historią, profesjonalny boks niesie ze sobą niezaprzeczalną mistykę z wydarzeniami, które są większe niż życie - powab jasnych świateł, efektowne przedstawienie przez spikera i bokserów wyzwolonych przez ikoniczny gong. Ale dla większości wydarzeń w 2020 roku brakuje jednego głównego elementu - ryku fanów ringu. Kiedy Arizona Sound Productions została zatrudniona do produkcji wideo i dźwięku dla serii meczów bokserskich w całych Stanach Zjednoczonych, otrzymali oni nowe procedury, unikalne wyzwania i czas na zabijanie.
Praca w tym roku była co najmniej interesująca
, powiedział Jared Jasinski, właściciel i główny inżynier Arizona Sound Productions [AZSP] z siedzibą w Phoenix. Z ograniczeniami COVID zmuszeni byliśmy być bardziej kreatywni i myśleć nieszablonowo. Mieliśmy okazję stworzyć coś innego dla widzów w domu, bez publiczności możemy umieścić ring bokserski w dowolnym miejscu [w plenerze] i sprawić, by wyglądał świetnie w kamerze
.
Arizona Sound Productions rozpoczęła swoją działalność w 2011 roku od małych i średnich rozmiarów instalacji kościelnych i szkolnych, przechodząc do nagłośnienia imprez na żywo i festiwali. Stamtąd firma rozrosła się do większych imprez dla klientów z listy Fortune 500, serii koncertów MTV dla jednego z nich oraz wsparcia dla Super Bowl XLIX w 2015 roku na stadionie Uniwersytetu Phoenix w Glendale Arizona.
15 sierpnia 2020 r. AZSP wystawiła scenę w Oklahomie, tworząc historię boksu według koncepcji "walk ulicznych". Klienci AZSP - Holden Productions i Matchroom Boxing - zrezygnowali z meczu bokserskiego w środku centrum Tulsy na rzecz nocy walk z Cecilią Brækhus, broniącą tytułu Women's Welter Weight przeciwko rywalce, Jessice McCaskill. Mecz został rozegrany na skrzyżowaniu East 5th Street i South Boston Avenue, gdzie nie było kibiców. Na całą noc akcji obowiązywały protokoły medyczne i ścisłe wytyczne dotyczące dystansu społecznego. Jaked Jasinski komentował:
To był intensywny proces. Badanie na obecność COVID było wymagane dla wszystkich w mojej załodze, jeszcze przed wyjazdem do Oklahomy, a potem ponownie, gdy przyjechaliśmy. Kiedy już wszyscy zostaliśmy sprawdzeni, nasz kierowca zabrał nas do hotelu, gdzie otrzymaliśmy opaski na nadgarstki w ramach kwarantanny. Następnie sztabowy odprowadził nas prosto do naszych pokoi, gdzie zostaliśmy poddani kwarantannie przez dwa dni. To było dziwne uczucie, ale miło było przebrnąć przez szczegóły, skończyć prace CAD, wykonywać połączenia ZOOM i mieć trochę czasu na przejrzenie naszego planu zajęć na ten tydzień. To nie jest zabawny proces, ale pod koniec dnia cieszymy się, że możemy pracować.
Używając EASE Focusa do określenia punktów zawieszenia i kątów, AZSP zaprojektował mały system liniowy z 16 aktywnych modułów RCF HDL 6-A. Klastry linowe zostały zawieszone wokół ringu bokserskiego, aby pokryć poziom podłogi, w tym sędziów, zawodników, personel, ekipę produkcyjną, sędziów i bokserów.
Moduły [HDL] 6-A zmieniły naszą grę. To świetnie brzmiący, potężny głośnik w niesamowitej cenie. Od razu wskoczył na pokład. Mogliśmy zawiesić je na rampie na małe koncerty, budując 10-modułowe klastry na festiwale - to bardzo wszechstronna paczka. Zbudowaliśmy 4 modułowe klastry w stereo wiszące nad ringiem po północnej stronie, aby pokryć pomost, 3 modułowe klastry po południowej stronie, i jedna paczka na wschód i zachód, w zasadzie prosto w dół, aby dotrzeć do powierzchni podłogi.
Dla lepszego kopnięcia dodaliśmy sześć [RCF] SUB 8003-AS pod ringiem. Chcieliśmy mieć wystarczająco dużo dźwięku, aby stworzyć tę "żywą energię", kiedy bokserzy zejdą na pomost. Zbudowaliśmy ściany wideo LED dla wejścia i nad ringiem oraz stworzyliśmy większość projektu oświetlenia z lokalną firmą Omni Lighting. Posiadając piorunujący dźwięk, który wspiera to wszystko, wygląda i brzmi niesamowicie - system RCF działa perfekcyjnie w tym co robimy,
mówi Jasiński.
Przy tak wielu imprezach sportowych, które w czasie pandemii nie mają fanów, wiele firm produkcyjnych korzysta z okazji, aby wypełnić luki. Doświadczenia telewizyjne dla kibiców zmieniły się tylko nieznacznie, ale w pewnym sensie energia z tłumu w dużej mierze przyczynia się do "atmosfery na żywo". "Nie dodaliśmy żadnego szumu tłumu ani nic podobnego. Skorzystaliśmy z tego, że uchwyciliśmy naturalne, miejskie dźwięki - bardzo dobrze odgrywaliśmy to surowe, uliczne klimaty. Dookoła ringu ustawiliśmy mikrofony ambientowe, aby uzyskać dźwięki ciosów zawodników i tego typu rzeczy. Wszystkie latarnie uliczne zmieniały kolory przez cały mecz, wizualnie był to miły akcent.
Arizona Sound Productions będzie kontynuować tournee z konferencjami prasowymi, ważeniem i meczami bokserskimi, przez różne stany w USA. Według Jareda Jasińskiego, nowe partnerstwo jest opisywane jako idealny mecz, który powstał w wyniku przebywania we właściwym miejscu we właściwym czasie.
Pierwotnie walka [Jacobs/Chavez] miała być w Vegas i coś się tam wydarzyło że komisarz nie pozwolił na walkę, więc przeniosła się do Phoenix. Jest kilka miejsc w centrum [w Phoenix], gdzie mamy zainstalowane systemy domowe i polecili nas do pomocy na konferencji prasowej. To, co zaczęło się od tego, że byliśmy dostępni, żeby założyć mikrofony i powiesić kilka banerów, a skończyło się pełnym koncertem produkcyjnym na wyprzedanej walce na arenie [Talking Stick Resort Arena] po drugiej stronie ulicy o walkę Julio Cesara Chaveza Jr z Danielem Jacobsem. Tej nocy sprawy potoczyły się trochę szaleńczo, w 5 rundzie Chavez wywołał bójkę i prawie wybuchły zamieszki. Na szczęście nic nie zostało uszkodzone.
Zdjęcia wykonane przez Matchroom Boxing