Kilka słów o systemie Gitary Basowej KVB Krampera, od projektanta Georga Krampery.
Do utworzenia systemu basowego backline, doszło z kilku przypadkowych powodów:
Mając już doświadczenie, tworząc z sukcesem gitarowy system Backline w połowie lat 80, nazwany REXX, kilku muzyków i producentów zachciało tego samego dla gitary basowej. Oczywiście, nie doszło do tego, dopóki nie było to częścią Filozofii i Etosu KV2 Audio, gdzie uważamy, że aby uzyskać możliwie najwyższą jakość dźwięku Live, trzeba bezwzględnie zbadać każdą część łańcucha sygnału, i poprawić akustyczną, mechaniczną i elektroniczną dziedzinę.
System Basowy powstawał pierwotnie jako produkt uboczny z różnych technologii, które rozwijaliśmy w naszych systemach głośnikowych, zwłaszcza wzmocnienia o super szybkiej odpowiedzi i ekstremalnie niskich zniekształceniach, oraz nowych konstrukcjach przetworników, łączących wysoką efektywność, nowe materiały cewek, i zaawansowane struktury magnetyczne, oferujące nowe możliwości w osiągach Backline'u.
Innym istotnym czynnikiem, który dał dodatkowy impuls do projektu było to, że jednemu z pracowników sprzedaży w Wielkiej Brytanii - Mick Butler, bardzo utalentowany i doświadczony basista, bardzo zależało, aby przenieść te umiejętności i możliwości na rynek.
Wynikiem tego jest zestaw lekki i prosty w użyciu. Na przykład dbaliśmy o funkcjonalność, płytka lekka obudowa, zaprojektowana do przenoszenia i łatwego transportu, a moduł wzmacniacza posiada cechy zarówno innowacyjne jak i praktyczne, zapewniając współczesnemu basiście wszystko co jest potrzebne i użyteczne, od wbudowanego obwodu tłumienia przy strojeniu, do pedal boarda który pozwala na łatwe przełączanie funkcji, razem z stanem podświetlanym kolorem.
Wykonanie jest nieprzeciętne, skupiliśmy się by zrobić system by dźwięk był zawsze z artystą, niezależnie od tego gdzie znajduje się na scenie, ale tak by nie zasłaniać dźwięku innym artystom lub wytwarzać dudnienia jak robią to inne systemy. Umożliwia to głównemu akustykowi uzyskać prawdziwy dźwięk danego instrumentu basowego w sposób bardzo kontrolowany, i ułatwia inżynierowi dźwięku, stworzenie naprawdę dobrze brzmiącego miksu.
Ogólnie rzecz biorąc, system ten zapewnia i prezentuje bardzo wysoką czytelność, definicję i zaskakująco czysty dźwięk z wyjątkową kontrolą na każdym poziomie. Jeżeli podłączysz kilka różnych basów, usłyszysz instrument, nie zabrzmią tak samo. Istnieje duży zakres elastyczności pracy, z pojedynczą 12“, z dwoma 12“ lub pracą w połączeniu z jedną 12“ i jedną 15“, umożliwiają natychmiastową ich identyfikację, w ilości ataku lub skuteczności.