Ostatnio znany ze swojego światowego przeboju Despacito, portorykański wokalista i autor piosenek Luis Fonsi, 1 lipca rozpoczął swoją trasę koncertową "Love + Dance World", która zakończy się w grudniu po 80 występach i będzie dalej kontynuowana w 2018 roku.
Despacito po La Bambie i Macarenie jest pierwszym od dwudziestu lat hiszpańskojęzycznym przebojem zajmującym wysokie miejsca na listach przebojów. Jego inżynierem dźwięku jest pochodzący z Puerto Rico laureat nagrody Latin Grammy, Yamil Martínez, który ma na swoim koncie wiele nagrań studyjnych i realizacji na żywo, między innymi: Alex Campos, Ana Gabriel, Ricky Martin i Tommy Torres.
Jego zespół składa się z czterech muzyków, chórku, gościnnych wokalistów, a dalsze wejścia konsolety są zajęte przez wokale i gitarę akustyczną samego Artysty - wszystko napędzane przez 56 kanałową konsoletę DiGiCo SD10. Każdy muzyk posiada monitory IEM, ale scena nie jest całkowicie cicha: dla dźwięku referencyjnego muzyków dostępne są subwoofery, i side fille dla tancerzy. Miks monitorów jest obsługiwany przez Zoilo Rodriguez.
System dźwiękowy zmieniał się od koncertu do koncertu, więc poprosiliśmy Yamila o dostarczenie jego definicji "dobrego" systemu audio. Podkreśla pięć fundamentalnych punktów: elementarne połączenie (bez filtrowania grzebieniowego), rozszerzoną odpowiedź częstotliwościową, dokładność odpowiedzi transjentów, rozszerzony zapas dynamiki i oprogramowanie do zarządzania z rzeczywistą kontrolą systemu.
Jeśli te rzeczy są obecne, to tylko kwestia prawidłowego dostrojenia systemu. Wolałabym mieć kontrolę nad bestią niż pupila, które zachowuje się ładnie, ale nie ma jaj żeby się pokazać, kiedy jest potrzebny.
- powiedział. Dobrze wykonane strojenie jest niezbędne, ponieważ
przetworniki są najsłabszymi ogniwami w systemie dźwiękowym. Posiadanie dobrych mikrofonów, przetworników i głośników ma kluczowe znaczenie dla ogólnej wydajności. Jeśli muszę wybierać między sound checkiem a strojeniem, wybieram strojenie! Jeśli system jest dobrze dostrojony, miksowanie jest szybsze, natomiast miksowanie przez niezoptymalizowany system frontowy działa przeciwko miksowi, i co najważniejsze, przeciwko muzyce! Przy okazji, konfiguracja i pomoc Oscara Mory była świetna. Bez niego nie byłoby to takie samo.
Na koncertach Luisa Fonsiego zaprezentowano pełny podwieszany zestaw RCF TT + - składajcąy się z TTL55-A / TTL33-A, uaktualnioną o nowe oprogramowanie układowe, które obejmuje implementację FiRPHASE i kompatybilność z RDNet 3.0, dostrojone przez Oscara Mora, specjalistę RCF Touring Sound.
To fantastyczne kiedy korzystając z systemu masz profesjonalnego inżyniera, takiego jak Yamil. Czujesz, że cały twój wysiłek, czas i energia, aby osiągnąć najlepszą wydajność systemu, była tego warta. Yamil dokonał fantastycznego miksu tej nocy!
Yamil stwierdził:
Używałem TTL55-A w obu wersjach. Szkoda, że nie miałem okazji zrobić testu A / B. Byłem pod wrażeniem wersji FiRPHASE - najwyższa góra jest wyjątkowo słodka. Miejsce było wyzwaniem, a rezultat był niesamowity!