Counter Strike z ciężką artylerią RCF

2016-11-09

Kiedy najlepsze zespoły ligowe Esports Championship Series 1 ustawiły się do finału na Arenie SSE na Wembley na przeciwko rozentuzjazmowanym tłumem graczy, firma produkcyjna Nitelites na to nietypowe i wymagające wydarzenie wyciągnęła ciężką alttylerię nagłośnieniową.

Na szczęście niedawno zakupiła flagowy system Line Array RCF, TTL55-A, powiększając swój zasób systemów tego uznanego włoskiego producenta. Po wcześniejszym prężeniu muskułów na innych scenach gotowy był na trzydniowe wydarzenie We Are FSTVL w tym sławnym Londyńskim ośrodku.

Dyrektor Nietlites Andy Magee mówił że obawy że wysoka moc trójdrożnego systemu będzie kontrolowany automatycznie zostały rozwiane w momencie gdy dostał sygnał z głównego serwera gry wojennej Counter Strike.

System RCF był tak potężny, że nie potrzebowaliśmy używać mocnej kompresji aby odgłosy wystrzałów przygniotły nas do ściany. Za to transjenty dostarczane przez system tak gwałtownej strzelaniny były niewiarygodne.

Kolejnym nietypowym wyzwaniem, to nietypowy sposób rozplanowania Areny SSE, tak by pomieścić ogromne kulisy mieszczące 40-50 komputerów PC, miejsce rozgrzewek i rzeszę komentatorów z mikrofonami nagłownymi.

Było to ustawienie w spektakularnym stylu futbolu Amerykańskiego, a cały event był transmitowany na żywo do sieci.

Ale wykonanie podwieszania po bokach było niemożliwe, tym samym prawy i lewy klaster PA musiał wykonać pełne pokrycie, strzelając 50 metrow w tył widowni jednocześnie dając dźwięk widzom znajdującym się poza osią - ten wspaniały wyczyn trwał trzy dni.

Mike Platt realizujący miks frontowy zaprojektował system bazujący na 16 modułach TTL55-A na stronę z sześcioma subwooferami TTL36-AS podwieszonymi za głównym klastrem.

Pracowało to wyśmienicie transmitując realizm wystrzałów, i rozpoczynając zakres przenoszenia poniżej 30Hz słyszalny podczas różnych eksplozji.

Jako infill użyto zestaw modułów RCF TTL33-A. Równie satysfakcjonujący był fakt że komentatorzy z tyłu sceny w miejscach podobnych do news roomów siedzieli tyłem do systemu PA, Mike Platt opowiadał:

Kiedy na audytorium było coraz głośniej i głośniej, potrzebowałem dla komentatorów około 12dB podbicia - ale udało mi się to zrobić całkowicie bez sprzężenia zwrotnego.

Generalnie, system pracował dość płasko - pominąwszy kilka filtrów półkowych. Dostosowywałem korekcję tonalną systemu pod mikrofony prezenterów. Byłem pod wrażeniem kontroli jaką miałem nad systemem.

Zestaw Nitelites również zaspokoił potrzeby graczy w ich izolowanych dźwiękowo budkach dając zestaw subwooferów pracujących w matrycy odwróconej kardioidy. Zawierała ona 12 12" subwooferów TTS56-A w dwóch stackach po bokach sceny, z dwoma elementami w każdym stacku odwróconymi tyłem żeby zniwelować ekstremalny poziom niskich częstotliwości transmitowany w kierunku budek dźwiękoszczelnych.

Andy Magee podsumował:

Ten event dał systemowi naprawdę duże pole do popisu - uderzenie produkowane przez TTL55-A i podwieszone basy TTS36-A były niesamowite. System udowodnił swoje idealne przygotowanie do tej pracy, spełniał założenia budżetu produckcji i udowodnił że była to dobra inwestycja.

Katalog Produktów