Filharmonia czeska właśnie zamknęła 119 sezon z koncertem Open Ain w Pradze który wieńczyła owacja na stojąco przez ponad 6500 słuchaczy. Już trzeci rok system KV2 Audio z sukcesem dostarcza bezprecedensowych doświadczeń na najwyższym możliwym poziomie jakości dźwięku.
Na malowniczym placu Hradčany w pobliżu Praskiego zamku zasiadła orkiestra prowadzona przez Jiří Bělohlávek do którego dołączył wirtuoz fortepianu Kirill Gerstein oraz dziecięcy chór Čhavorenge prowadzony przez śpiewaczkę Ida Kelarová.
Wieczór rozpoczął z Bedřich Smetana's Tábor by uczcić 600-tną rocznicę spalenia Jana Husa. Bezpośrednio potem dołączył rosyjski pianista Kirill Gerstein grając Rhapsody in Blue by George Gershwin oraz Rhapsody on a Theme of Paganini, Op. 43, Sergei Rachmaninoff. Program był uzupełniony przez dwie części Aaron Copland's ballet Rodeo (3. Saturday Night Waltz and 4. Hoe Down) oraz głosem chóru dziecięcego Čhavorenge's prowadzonego przez Kelarová kończąc koncert wyborem piosenek Roma's songs.
Przez ostatnie trzy lata KV2 Audio dostarczało kompletny system dźwiękowy gwarantując bezkompromisowe doświadczenia, wprowadzając słuchaczy w osłupienie tym klasycznym wydarzeniem. Systemy KV2 Audio są perfekcyjne do muzyki klasycznej, nie dodając żadnych podbarwień do naturalnego tembru oraz charakteru każdego pojedynczego instrumentu czy wokalu, co słuchacze komentowali że czuli się jak by dźwięk szedł do nich bezpośrednio ze sceny, a nie z kolumn wiszących pomiędzy nimi a orkiestrą. Jeden z najbardziej dramatycznych momentów wieczoru, to demonstracja potężnej dynamiki systemu, wychodząc od bardzo cichego łącznika Smetana's Tábor skontrastowanego z potęgą pasaży na kotłach.
Publiczność była również świadkiem zapierającego dech w piersiach występu Kirill Gersteina grającego na unikatowym fortepianie Petroff z dedykowanym 'aktywnym lidem fortepianowym' zaprojektowanym przez szefa inżynierów KV2 Audio Georga Kramperę. Jak tłumaczył George Instalacja mikrofonów w fortepianie koncertowy to zawsze jest wyzwanie, wybierając położenie gdzie transmisja sygnału nie wpływa na utratę jego jakości lub źle wpływają na niego odbicia od lidu fortepianu.
System Georga Krampery łączy mikrofon z drewnianym lidem, dodając dedykowaną elektronikę i przedwzmacniacz VHD z wbudowanymi wzmacniaczami linii wbudowane w instrument. Takie rozwiązanie daje perfekcyjny balans pomiędzy strunami basowymi i sopranowymi w konsoli mikserskiej zapewniając że dźwięk fortepianu jest bardzo spójny zawsze obecny i nie zanika nawet w najbardziej skomplikowanych pasażach.
System PA od KV2 był podzielony na trzy części.
- Główny stereo LR (główne audytorium na froncie sceny)
Wsparte z ziemi przez 2x KV2 VHD1.21 napędzane przez 2x KV2 VHD2000 oraz 1x KV2 VHD3200. Monofoniczny frontfill dla pierwszych rzędów był zrealizowany na 2x KV2 ESM26 zasilanych przez KV2 ESP2000 i opóźnionych przez KV2 SDD3
- 3x KV2 VHD2.16 - subwoofer
- 1x KV2 VHD2.0 - kolumna szerokopasmowa
- 1x KV2 VHD1.0 - szerokopasmowy downfill
- Uzupełniający opóźniony system stereo LR (powierzchnia poza kierunkiem dźwięku) na stronę
- 2x KV2 ESR215 - kolumna szerokopasmowa podwieszona na wieżach.
Zasilane przez KV2 ESR3000 i opóźnione przez KV2 SDD3
- 2x KV2 ESR215 - kolumna szerokopasmowa podwieszona na wieżach.
-
Uzupełniający opóźniony system monofoniczny (frontowy obszar parku za sceną) na stronę
- 2x KV2 EX12 - kolumna szerokopasmowa ustawione na statywach opóźnione przez SDD3
-
Monitoring
- 1x KV2 EX10 - monitoring dla konferansjera
- 2x KV2 EX10 - monitoring dla orkiestry, na statywach
-
Inne detale
- Konsola mikserska - modyfikowany Audient AZTEC 32 kanały
- Każdy kanał mikrofonowy wzmocniony do poziomu liniowego (ze względu na długość kabli do konsolety mikserskiej) za pomocą KV2 SD8
- Mikrofony: AKG C414, AKG C451, SHURE KSM9, Sennheiser MD421, Neumann U87
- Aktywny lid fortepianu z mikrofonami Audio-Technica
Zdjęcia: Michal Kobrle, Petra Hajská