Gwiazda country-popu Morgan Wallen to najnowszy artysta, który użyczył swojego nazwiska i tytułu przeboju lokalowi w dzielnicy Lower Broadway w Nashville. Morgan Wallen's This Bar and Tennessee Kitchen to sześciopiętrowa, czteropiętrowa restauracja i centrum rozrywki. Zbudowany we współpracy z TC Restaurant Group, This Bar znajduje się zaledwie kilka kroków od Ryman Auditorium. Zajmuje powierzchnię około 2800 metrów kwadratowych i obejmuje trzy sceny z muzyką na żywo, sześć barów i dach na świeżym powietrzu.
TC Restaurant Group, która zarządza kilkoma lokalami o tematyce artystycznej w Nashville, skontaktowała się bezpośrednio z RCF w sprawie wyposażenia systemu audio tego baru, co z kolei doprowadziło do tego, że integrator JAG Warner Productions z Nashville otrzymał zadanie zaprojektowania. „Robimy rzeczy na taką skalę dość regularnie” - mówi prezes JAG Warner, Jake Warner. „To nasz obszar specjalizacji”. Największym wyzwaniem była optymalizacja jakości dźwięku w wysoce odblaskowym środowisku bez zmiany wyglądu i charakteru budynku. JAG Warner miał nieco ponad dwa miesiące na zebranie sprzętu i ukończenie instalacji.
System pokazowy na pierwszym piętrze This Bar obejmuje dwa zawieszenia sześciu aktywnych modułów liniowych RCF HDL 28-A. Trzy podwójne 18-calowe aktywne subwoofery SUB 9006-AS są zamontowane pod sceną w układzie bocznym. Aktywne dwudrożne głośniki TT 515-A z flagowej linii RCF TT+ Audio zapewniają wypełnienie przedniej i dolnej antresoli.
Kierownictwo tego baru „chce, aby muzyka trafiała tak samo mocno z tyłu pomieszczeń, jak po wejściu do środka” - mówi Warner. „Dano nam tolerancję błędu dla poziomu od przodu do tyłu wynoszącą plus lub minus 1 dB na blisko 21 metrów i udało nam się to osiągnąć”. Dodaje, że system RCF zapewnia pełne spektrum i „bardzo muzykalne rozwiązanie”. Michael Lawrence, weteran w dziedzinie nagłośnienia na żywo, w imieniu firmy RCF „celowo zadbał” o przejrzystość systemu. „Nie uzyskasz lepszego wyrównania niż to, co Michael zrobił w tym budynku” - zachwyca się Warner. „Do perfekcji brakuje setnych części milisekundy. Jeśli włożysz w to dobry miks, uzyskasz z tego dobry miks”. Ze względu na bliskość kultowego Ryman Auditorium, dodaje, „system, przynajmniej w zakresie niskich tonów, musiał być bardzo kontrolowany. Na zewnątrz budynku nie można nawet zauważyć że system jest włączony”.
Klub nocny na trzecim piętrze w This Bar ma znacznie większą antresolę, stąd mniejsza matryca. Cztery głośniki HDL 28-As na stronę pokrywają przestrzeń o głębokości 6,7 metra, co Warner nazywa „systemem o bardzo dużej mocy”. Dodatkowo, jak mówi, „13 jednostek 515-A pomiędzy balkonem i nad balkonem wypełnia to pomieszczenie, aby zachować taką samą tolerancję błędu poziomu dźwięku, jaką mieliśmy na pierwszym piętrze”. Kolumny TT 25-A II uzupełniają system jako wypełnienia sceny, z ogromnym wzmocnieniem niskich tonów z czterech podwójnych 19-calowych subwooferów TT+ Audio GTS 29. „To najfajniejsza część”, dodaje Warner. „W ciągu dnia grają zespoły na żywo, a w nocy na scenę wchodzą DJ-e i zamieniają scenę w platformę taneczną”.
„Subwoofery pokrywają całe pomieszczenie”, wyjaśnia. „Dwa na ziemi pokrywają większość niskich tonów dla klientów na poziomie podłogi i sceny. Dwa podwieszone zapewniają pokrycie całego pomieszczenia. Uzyskasz taki sam wpływ basu w dowolnym miejscu w pomieszczeniu”. Subwoofery są zasilane przez czterokanałowy wzmacniacz DSP XPS 16KD o mocy 16 000 W. „Tak duża moc”, mówi Warner, „ wychodzi z urządzenia składającego się z dwóch jednostek rackowych ze wszystkimi innymi funkcjami, które można w nim zrobić - natywnym Dante®, DSP, portami GPIO - to fantastyczny wzmacniacz”.
Wreszcie, na szczycie aktywne dwudrożne kolumny TT 25-A II i subwoofery SUB 9006-AS wypełniają dźwiękiem salon, z czterema dwudrożnymi, odpornymi na warunki atmosferyczne głośnikami koncentrycznymi P 6215 na sąsiednim patio. Ponad 100-punktowa sieć Dante łączy This Bar, z kontrolą Q-SYS zintegrowaną z oprogramowaniem RDNET firmy RCF za pomocą specjalnie napisanej wtyczki.
Otrzymaliśmy tak wiele komplementów i komentarzy od niezliczonej liczby naszych klientów, że zainstalowane przez nas systemy RCF są tak czyste i wyraźne, nawet przy wysokich poziomach SPL - podsumowuje Warner. W This Bar nie oczekiwano niczego mniej i oczekiwania zostały spełnione. Każdy inżynier, który wszedł do This Bar powiedział, że ten system brzmi niesamowicie.