Rozbudowa kościoła Cottonwood Creek pokryta dźwiękiem przez TT+ Audio

2024-12-05
Galeria zdjęcie 1 Galeria zdjęcie 2 Galeria zdjęcie 3 Galeria zdjęcie 4 Galeria zdjęcie 5 Galeria zdjęcie 6

DHSystems, integrator systemów z siedzibą w Dallas, wdrożył rozwiązanie dźwiękowe oparte na pierwszym zainstalowanym w USA systemie liniowym GTX firmy TT+ Audio dla rozbudowanego obiektu Cottonwood Creek Church w Allen w Teksasie.

Kościół Cottonwood Creek, z siedzibą w Allen w Teksasie, niedawno zakończył kampanię "Zrób miejsce", w ramach której przede wszystkim zwiększył rozmiar swojego głównego centrum kultu o 800 miejsc do prawie 3000. W wyniku ekspansji istniejący system dźwiękowy okazał się niewystarczający do pokrycia powiększonej przestrzeni. DHSystems z siedzibą w Dallas, integrator systemów specjalizujący się w oświetleniu dźwiękowym i sprzęcie wideo, którego 75% działalności koncentruje się na rynku domów modlitwy, wdrożył rozwiązanie oparte na pierwszym zainstalowanym w USA systemie liniowym TT+ Audio GTX.

Choć Cottonwood Creek nie miało ustalonego budżetu, „koszt systemu był niepokojący” - mówi Zach Anthony, właściciel DHSystems, główny projektant i starszy inżynier systemów. Jednak, jak dodaje, „koszt rozbudowy sześcioletniego systemu głośników o dodatkowe wzmacniacze i głośniki był zbliżony do kosztu wymiany całego systemu na GTX”.

Istniejący system nagłośnieniowy nie tylko nie miał wystarczającego zasięgu, aby pokryć nowe miejsca siedzące, ale także nie pokrywał pomieszczenia równomiernie. „Kryteria projektowe były takie, aby każde miejsce miało takie same wrażenia” - mówi Anthony. „Oczywiście każde miejsce nie może mieć identycznych wrażeń, ale bardzo zbliżyliśmy się do tego dzięki równomiernemu pokryciu od przodu do tyłu i od lewej do prawej zarówno pod względem pasma przenoszenia, jak i SPL. Znacznie poprawiliśmy również stosunek sygnału do szumu w pomieszczeniu”. Dodatkową kwestią była kontrola sygnału. „Niektóre głośniki w starym systemie były bardzo szerokie i oddawały dużo energii na ściany, więc było dużo odbić. Ten system ma bardzo precyzyjną kontrolę kształtu rozproszenia do tego, czego potrzebujemy w pomieszczeniu. Zrozumiałość znacznie wzrosła”.

Opierając się na swoim doświadczeniu i długotrwałych relacjach z RCF USA, DHSystems bez wahania wybrał pasywny trójdrożny system liniowy TT+ Audio GTX 12, zanim jeszcze nowe komponenty zostały wysłane. „Mamy lewą i prawą matrycę z ośmioma zestawami GTX 12 zapewniającymi podstawowe pokrycie od przodu do tyłu” - mówi Anthony. „Środkowa część pomieszczenia nie wymaga opóźnionego pokrycia z tyłu”.

Siedem aktywnych dwudrożnych głośników RCF TT 515-A (kompaktowych, ale zdolnych do dostarczenia 127 dB SPL) jest wbudowanych z przodu sceny Cottonwood Creek jako frontowe wypełnienia, podczas gdy trzy aktywne dwudrożne głośniki TTW 4-A o szerokiej kierunkowości (z maksymalnym SPL 134 dB) są podwieszone z resztą PA, aby zapewnić wypełnienie lewego / prawego / środkowego wypełnienia. „Jeśli polegasz wyłącznie na wypełnieniu z przodu”, wyjaśnia Anthony, ”gdy tylko ktoś stanie przed nim, wypełnienie znika. A dodatkowo, jeśli byłoby tylko wypełnienie dołu, problem polega na tym, że obrazowanie jest dziwne, jeśli jesteś tuż przy scenie - brzmi to tak, jakby głos osoby mówiącej tuż przed tobą dochodził z góry. Wypełnienia frontowe wzmacniają wypełnienie dołu, a także poprawiają obrazowanie”. Dwa dodatkowe TTW 4-A są używane z opóźnieniem jako wypełnienie tylnych narożników pomieszczenia.

Dwanaście towarzyszących wysokowydajnych pasywnych subwooferów GTS 29 firmy GTX, każdy z dwoma 19-calowymi przetwornikami, jest podwieszonych w trzech środkowych układach endfired w celu rozszerzenia niskich częstotliwości, co „pozwala nam kontrolować poziome pokrycie pomieszczenia, aby uzyskać równą energię na całej szerokości pomieszczenia” - mówi Anthony. „Każda matryca sub ma cztery paczki, dwie z tyłu, dwie z przodu, jesteśmy w stanie opóźnić zewnętrzne matryce endfired, aby skierować wzór szerzej w pomieszczeniu, zachowując jednocześnie doskonałe tłumienie z tyłu”.

System GTX/GTS jest zasilany i kontrolowany przez czterokanałowe wzmacniacze DSP XPS 16KD z obsługą Dante®, które, jak podkreśla Anthony, „mają brzmienia i presety dla wszystkich produktów TT+ Audio - nawet jeśli kolumny GTX nie mają wbudowanych wzmacniaczy, jest to kompletny zamknięty system. W przypadku tego projektu, w którym wszystkie te głośniki znajdują się w powietrzu, zdalne umieszczenie wzmacniaczy w szafie amplifikatorni jest znacznie lepsze z punktu widzenia długoterminowego wsparcia i możliwości serwisowania”.

Dwanaście towarzyszących wysokowydajnych pasywnych subwooferów GTS 29 firmy GTX, każdy z dwoma 19-calowymi przetwornikami, jest podwieszonych w trzech środkowych układach endfired w celu rozszerzenia niskich częstotliwości, co „pozwala nam kontrolować poziome pokrycie pomieszczenia, aby uzyskać równą energię na całej szerokości pomieszczenia” - mówi Anthony. „Każda matryca sub ma cztery paczki, dwie z tyłu, dwie z przodu, jesteśmy w stanie opóźnić zewnętrzne matryce endfired, aby skierować wzór szerzej w pomieszczeniu, zachowując jednocześnie doskonałe tłumienie z tyłu”.

System GTX/GTS jest zasilany i kontrolowany przez czterokanałowe wzmacniacze DSP XPS 16KD z obsługą Dante®, które, jak podkreśla Anthony, „mają brzmienia i presety dla wszystkich produktów TT+ Audio - nawet jeśli kolumny GTX nie mają wbudowanych wzmacniaczy, jest to kompletny zamknięty system. W przypadku tego projektu, w którym wszystkie te głośniki znajdują się w powietrzu, zdalne umieszczenie wzmacniaczy w szafie amplifikatorni jest znacznie lepsze z punktu widzenia długoterminowego wsparcia i możliwości serwisowania”.

Kompleksowe oprogramowanie do zarządzania i kontroli systemu dźwiękowego RDNET firmy TT+ Audio zostało wykorzystane do wstępnej konfiguracji i zestrojenia systemu, w tym wyrównania i cieniowania obudowy. RDNET jest obecnie używany do monitorowania stanu systemu.

„RDNET zapewnia przyjemny interfejs graficzny, który pozwala zobaczyć wszystko” - mówi Anthony. System został również połączony z istniejącą siecią Q-SYS kościoła Cottonwood Creek, używaną do zarządzania dźwiękiem w całym obiekcie, w tym do rekonfiguracji dla różnych aplikacji. „Poszczególne głośniki są ustawiane za pomocą wzmacniaczy XPS 16KD”, wyjaśnia Anthony, ”ale ogólne dostrojenie systemu odbywa się za pośrednictwem Q-SYS. Q-SYS Core 610 steruje nie tylko centrum kultu, ale także wszystkimi pomieszczeniami pomocniczymi - holem, kaplicą, różnymi salami konferencyjnymi i pomieszczeniami w całym kampusie. Przepływ sygnału to Dante z konsoli frontowej do Q-SYS, a następnie Dante z powrotem z Q-SYS do wzmacniaczy XPS 16KD. Mamy system hybrydowy, więc są też analogowe linie zasilające. Mamy pasywny system GTX 12. Mamy wszystkie dodatkowe szafy z własnym zasilaniem do wypełnień i opóźnień, które są zasilane analogowo z procesora Q-SYS”. DHSystems testuje w wersji beta wtyczkę Q-SYS dla wzmacniacza XPS 16KD, która pozwala monitorować status, poziom sygnału, temperaturę i inne parametry, a także kontrolować włączanie i wyłączanie zasilania oraz wszystkie inne funkcje w środowisku Q-SYS.

Nowy system audio GTX zrobił „ogromną różnicę zarówno pod względem mocy, szczegółowości, jak i klarowności” - mówi Anthony. John Ellis, mikser A1 FOH w Cottonwood Creek, dodaje: „System rozwiązał wiele problemów, z którymi się borykaliśmy. Przy niskim poziomie głośności poprzedni system był praktycznie niezrozumiały. Aby uzyskać wystarczającą prezencję z systemu, trzeba było naprawdę go przycisnąć. Teraz możemy uzyskać niesamowitą jakość przy każdej głośności”. Zniekształcenia, jak mówi „nawet przy rozsądnych poziomach głośności”, były również problemem w poprzednim systemie. „Chociaż mogło to nie być zauważalne dla publiczności, występowało zmęczenie uszu i szorstkość, co prowadziło do znacznie większej liczby skarg na „głośność””. Podczas gdy poziomy SPL są ściśle monitorowane podczas nabożeństw w Cottonwood Creek, Anthony wspomina, że podczas wstępnych testów dźwięku byli zaskoczeni, gdy zmierzyli świetnie brzmiący miks na ponad 100 dB SPL, „zbliżając się do poziomu koncertowego, ale nie było zmęczenia uszu”.

„Kolejnym poważnym problemem, z jakim się borykaliśmy” - kontynuuje Ellis - „było zróżnicowanie dźwięku w całym centrum nabożeństw. Dzięki technologii FiRPHASE wdrożonej przez TT+ Audio [zaawansowany algorytm, który koryguje fazę i amplitudę w razie potrzeby] oraz wydajności nowych modułów, mamy niesamowicie liniowy i spójny dźwięk w całym centrum kultu - koniec z gorącymi / martwymi punktami „.

Relacja DHSystems z RCF USA rozpoczęła się około sześć lat temu i rozwinęła się do tego stopnia, że Anthony pomógł RCF w uruchomieniu systemów i demonstracjach na targach.

„Mocno zaangażowaliśmy się w wiele produktów, pomagając je rozwijać i ulepszać” - mówi. „Myślę, że nie ma innego producenta głośników, który miałby tak szeroką i głęboką linię produktów jak oni. Produkty detaliczne szaleją i jest to zdecydowanie najlepiej sprzedająca się linia produktów. A teraz, dzięki TT+ Audio, grają na najwyższym poziomie zarówno w zastosowaniach instalacyjnych, jak i turystycznych. Ciągle trafiają do domu”.

Anthony wysoko ocenia obsługę i wsparcie RCF. „W pewnym momencie”, zauważa, ”coś się zepsuje lub ktoś użyje go nieprawidłowo i zepsuje, niezależnie od tego, czy jest to najlepszy produkt, czy nie. Współpracuję z każdym producentem, ale nigdy nie miałem do czynienia z firmą, która rozumie pilne potrzeby produkcji tak jak RCF. Traktują ludzi takich jak pracujący muzyk, który ma produkt i potrzebuje go na koncert w przyszłym tygodniu z taką samą pilnością, jak w przypadku dużej instalacji, takiej jak ta tutaj w Cottonwood”.

Obiekt Cottonwood Creek jest często wykorzystywany jako centrum eventowe, wynajmowane na różne koncerty i wydarzenia. „Mieliśmy już trzech różnych artystów i każdy z nich wyszedł bardzo zadowolony” - mówi Anthony.

„System brzmi niesamowicie”, zachwyca się Ellis. „Nawet w dość niedoskonałym pomieszczeniu zmieniło się to z miksowania na odległym PA ze starym systemem, na miksowanie na referencyjnych monitorach studyjnych tuż przed konsolą. Mam swobodę miksowania bez przeszkód ze strony systemu. Potrzebowaliśmy systemu, który mógłby zapewnić niesamowitą klarowność i wierność dźwięku dla szerokiego zakresu wydarzeń i usług, od niskiego do wysokiego poziomu głośności. Potrzebowaliśmy systemu, który nadal brzmiałby w każdym miejscu w pomieszczeniu, nie brzmiąc przy tym odlegle, i to jest dokładnie to, co otrzymaliśmy! To było niesamowite błogosławieństwo dla kościoła”.

Katalog Produktów