Opisywany jako "przełomowy muzyczny weekend", Electric Bay to wyjątkowy festiwal muzyki tanecznej na świeżym powietrzu, który odbywa się przez dwa dni na przepięknych łąkach Torre Abbey nad brzegiem morza w Torquay. Po całkowicie wyprzedanej pierwszej edycji w zeszłym roku, wydarzenie w 2023 roku zapowiadało się na "większe i lepsze" na każdym poziomie, z większą produkcją, większą sceną, jeszcze potężniejszym systemem dźwiękowym oraz ulepszonymi udogodnieniami i opcjami gastronomicznymi. W line-upie na 2023 rok znalazły się jedne z największych nazwisk muzyki elektronicznej, w tym Hedex, Pendulum LIVE, Dave Rodigan, Andy C, Gardna Live, Sub Focus i wiele innych. Organizatorzy festiwalu i znani promotorzy muzyki elektronicznej, Louder Events, po raz kolejny zwrócili się do lokalnych ekspertów w dziedzinie wynajmu AV, Future Technical Solutions (FTS), którzy dostarczyli kopiący system dźwiękowy KV2.
FTS współpracuje z Louder w innych miejscach zarówno dla setów na żywo, jak i DJ-ów, więc naturalne było, że poprosili nas o wycenę zeszłorocznego wydarzenia - opisuje dyrektor zarządzający FTS, Neil Carpenter. Zdecydowaliśmy się na system VHD KV2, który był już wykorzystywany podczas imprez do 5000 osób w tym samym miejscu. Electric Bay 2022 zgromadził 7000 osób, ale wiedziałem, że poradzi sobie z tym zadaniem. Trzeba przyznać, że kierownik produkcji Louder, Alex Anderson, był początkowo wątpliwy, ale zdecydował się pójść z nami i z przyjemnością mogę powiedzieć, że był bardziej niż zadowolony z wyników!
Opierając się na ogromnym sukcesie pierwszej edycji, Louder Events zdecydowało się podnieść poprzeczkę na rok 2023 z jeszcze większą produkcją, tym razem dla 10 000 uczestników. Anderson po raz kolejny zwrócił się do FTS w sprawie pakietu systemu audio.
W zeszłym roku mieliśmy fantastyczny zasięg i doskonałą jakość dźwięku w całym obiekcie przy użyciu naszego systemu VHD i byłem przekonany, że bez problemu poradzi on sobie z 10 000 osób - zauważa Carpenter. Musieliśmy jednak przeprowadzić kilka symulacji EASE Focus, aby przekonać Alexa, że nie potrzebujemy wież opóźniających! System musi być skierowany w stronę morza, aby nie przeszkadzać lokalnym mieszkańcom, co ogranicza zasięg w kierunku dłuższej części obiektu. Jednak zawsze uważałem, że system liniowy spowodowałby więcej problemów niż rozwiązał, próbując pokryć cały teren, zamiast systemu punktowego, takiego jak KV2, który zapewnia doskonałą energię w obszarach, które jej potrzebują, przy mniej niż połowie liczby skrzynek.
FTS dostarczył parę VHD2.0 i VHD1.0 na stronę jako podwieszany system L/R. Basy i subbasy były generowane przez cztery VHD2.16, osiem VHD4.18 i osiem VHD2.21 ustawionych przed sceną, wraz z parą ES1.0 jako wypełnienia środkowe.
Zasadniczo jest to ten sam system, co w zeszłym roku, z dodatkiem czwartej pary VHD2.21 i centralnych wypełnień ES1.0, które działały naprawdę dobrze i z łatwością pokrywały całą strefę odsłuchu, mówi Carpenter. Największe zmiany dotyczyły systemu monitorów DJ-skich na scenie - w zeszłym roku używaliśmy VHD1.21 z ESD15, głównie dlatego, że Carl Cox używał ESD wcześniej i je lubi. Mieliśmy jednak kilka problemów z subbasami przemieszczającymi się za sceną i powodującymi hałas u niektórych mieszkańców, więc w tym roku zdecydowaliśmy się na zestaw ES składający się z pary (po jednej na stronę) ES1.0, ES2.16 i ES1.8. Dało nam to więcej opcji kontroli basów i zdecydowanie lepiej się sprawdziło. Ostatnią zmianą było dodanie do zestawu sześciu monitorów podłogowych ESM12, które zastąpiły monitory inne niż KV2, których używaliśmy w zeszłym roku.
Nie trzeba dodawać, że cały system działał niesamowicie i już nie możemy się doczekać przyszłego roku!