Remiza strażacka podkręca temperaturę dzięki RCF HDL 30-A PA

2023-08-25
Galeria zdjęcie 1 Galeria zdjęcie 2 Galeria zdjęcie 3 Galeria zdjęcie 4 Galeria zdjęcie 5

Najnowszy wielofunkcyjny obiekt widowiskowy średniej wielkości w Sunderland, The Fire Station, wkracza w najnowszą fazę - wraz z otwarciem zewnętrznego Parade Ground w ramach kompleksu artystyczno-kulturalnego. Będzie to oznaczać dalsze wdrażanie platformy liniowej HDL firmy RCF - z ultrakompaktową aktywną matrycą liniową HDL 26-A przeniesioną z głównego audytorium - gdzie znajduje się obok PA HDL 30-A - w celu zapewnienia wysokiej mocy dźwięku w przestrzeni o pojemności 600 osób. Rozszerzy to ofertę obiektu, wprowadzając atmosferę festiwalu na świeżym powietrzu.

Chociaż Sunderland przegrało swoją kandydaturę do tytułu Miasta Kultury w 2017 roku, udało mu się zapewnić zastrzyk energii dla sztuki w Wearside. Jedną z korzyści było założenie Sunderland Culture - konsorcjum Uniwersytetu Sunderland, Rady Miasta Sunderland i Sunderland Music Arts and Culture (MAC) Trust. Konsorcjum to zarządza obecnie wieloma lokalami, w tym nową remizą strażacką, która w ciągu ostatnich 18 miesięcy stała się centrum miejskiej sceny rozrywkowej.

Zaprojektowane przez Flanagan Lawrence, nowe audytorium zostało zbudowane obok samej remizy strażackiej, a konsultanci techniczni Clair Willis (wcześniej w Sage Gateshead) i Chris Durant (wcześniej w Sage Gateshead, a obecnie w Northern Stage) zostali zaproszeni do napisania specyfikacji i ubiegania się o przetargi. Zdecydowali się oprzeć na rozwiązaniu RCF HDL line array (system, z którym obaj byli zaznajomieni). Firma Adlib, pod kierownictwem kierownika projektu Paula Holta, z powodzeniem złożyła ofertę na element audio.

W oświadczeniu Willis i Durant powiedzieli: "Jako konsultanci chcieliśmy określić system, który zapewni pełen zakres programowania, a jednocześnie będzie łatwy do wdrożenia i będzie mógł być elastycznie wykorzystywany w przyszłości. Przykładem tego jest to, że upewniliśmy się, że przednie i tylne wypełnienia były tego samego typu głośnikami, z zapasowymi latającymi ramami, dzięki czemu można je było połączyć i wykorzystać jako centralny układ do wydarzeń przemówień lub w innym miejscu w obiekcie jako mniejszy system".

Nie wahaliśmy się przy wyborze produktów RCF, ponieważ zapewniły nam one światowej klasy wyniki w poprzednich instalacjach i czuliśmy, że zapewnią nam najlepszą jakość dźwięku i wartość tego projektu.

Kierownik techniczny obiektu, Dan Shilling, który dołączył do zespołu we wrześniu 2021 r., wyjaśnił, że rozwój odbywał się w trzech etapach: renowacja starej remizy strażackiej na bar/bistro Engine Room, a następnie rozbudowa z boku i przebudowa na piętrze na studia taneczne, studia teatralne i przestrzenie muzyczne. W drugiej fazie wybudowano sąsiednie audytorium na opuszczonym terenie.

System nagłośnieniowy składa się z siedmiu zestawów HDL 30-A z każdej strony, trzech SUB 9004-AS z każdej strony oraz trzech zestawów HDL 26-A każdy na dopasowanym subwooferze HDL 35-AS jako front fill z każdej strony sceny. Kolejne trzy HDL 26-A zapewniają wypełnienie warg. Adlib dostarczył również 10 współosiowych aktywnych monitorów scenicznych RCF TT25-CXA, które mogą być używane w razie potrzeby, oraz cztery TT10-A do mniejszych sesji lub jako głośniki efektowe do teatru.

To uzupełnienie, uważa Shilling, zapewnia idealne pokrycie prostokątnego audytorium. Ale magia polega również na tym, że różne ustawienia scenariuszy są przechowywane w opracowanej przez RCF sieci RDNet, a sam system został fachowo dostrojony do pomieszczenia przez Andy'ego Magee z RCF Engineering Support Group.

Oznacza to, że możemy dostosować pozycje PA na przednim wypełnieniu i przekonwertować z 550-osobowego audytorium z 6-metrową głęboką sceną na 800-osobowe stojące - mówi. Scena znajduje się na podnośniku hydraulicznym, dzięki czemu jej głębokość może wzrosnąć do 12 m, podczas gdy matryca liniowa HDL 30-A znajduje się na wózku, dzięki czemu można ją odpowiednio przestawić.

Ta zwinna rekonfiguracja jest niezbędna, ponieważ w przypadku orkiestr jako części miksu, muzyka jest równie prawdopodobna bez wzmocnienia, jak i z zasilaniem. Integracja Dante i innych branżowych platform sterowania umożliwia dystrybucję w całym budynku. Niezależnie od tego, czy jest to impreza firmowa, czy DJ na scenie, może być pompowana do toalet, foyer i głównego baru - zapewnia Shilling.

Kluczem do płynnej transformacji pomieszczenia był również wiodący specjalista od akustyki teatralnej, Nicholas Edwards (z Idibri), który oprócz zaprojektowania i dźwiękoszczelności przestrzeni musiał zrekompensować transformację pomieszczenia, gdy scena zmienia się ze scenariusza siedzącego na stojący.

Pomieszczenie jest w 100% naszą koncepcją w zakresie akustyki, inscenizacji, linii wzroku, projektu widowni, planowania miejsca, maszyn scenicznych, oświetlenia i dźwięku, koncentrując się w szczególności na wybijaniu dźwięku - mówi. Dźwięk jest utrzymywany w solidnym dachu składającym się z płyt chodnikowych na izolacji termicznej, na solidnym betonie.

Dzięki tak zaawansowanej infrastrukturze Dan Shilling był w stanie promować zalety systemu domowego w nadchodzących produkcjach, umożliwiając im pozostawienie PA w ciężarówce.

W czasie, gdy byliśmy otwarci, nigdy nie zorganizowaliśmy ani jednego koncertu, który nie korzystałby z systemu RCF - mówi z dumą Shilling. Ekipy zdały sobie sprawę, że system, który wchodzi i wychodzi w ciągu jednego dnia, nie będzie pasował do systemu domowego, który został dostrojony do przestrzeni.

Simon Flint (z TrueTone Productions) jest niezależnym inżynierem dźwięku, który regularnie korzysta z tego miejsca, pracując z takimi artystami jak The Futureheads, Graham Gouldman i Steve Harley, a także z koncertami w hołdzie i wydarzeniami ze słowem mówionym.

Oprócz pokrycia obszaru widowni, to czego szukam w PA to klarowność wokalu, zwłaszcza w wysokich średnich tonach, umożliwiająca innym instrumentom wiodącym przebicie się przez miks. HDL 30-A świetnie sprawdzają się w obu tych przypadkach; w połączeniu z HDL 26-A front i lip fill system zapewnia równomierne pokrycie całego audytorium. Oba mają doskonałą wierność i klarowność, co oznacza, że nie musisz walczyć o to, aby wokale lub inne instrumenty wiodące były wygodnie osadzone w miksie.

Podobnie, subwoofery SUB 9004-AS mają świetną reakcję na niskie tony, co oznacza, że publiczność może poczuć kopnięcie bębna lub rezonans niskich tonów basu. Daje to szczególnie przyjemny efekt w przypadku kontrabasu smyczkowego, gdzie można niemal poczuć ciepło niskich tonów, a nie tylko je usłyszeć.

Nigdy nie czułem, że system RCF nie jest w stanie obsłużyć żadnego z gatunków, z którymi pracowałem - od koncertów rockowych o wysokim SPL, które wymagają dużej energii, po muzykę ludową z bardziej zniuansowaną i skomplikowaną dynamiką, po mowę wymagającą wyraźnej zrozumiałości.

Podsumowując, Dan Shilling jest prawdopodobnie pod największym wrażeniem wszechstronności systemu.

Grając teatr, taniec, różne rodzaje muzyki, nie znaleźliśmy gatunku, w którym system dźwiękowy nie byłby przychylny. Trafia w dziesiątkę ze wszystkim, a w przypadku klasycznych występów PA działa wyjątkowo cicho.

Katalog Produktów